Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Blowek wyprzedził SA Wardega na YouTube

(screen YouTube.com/Blowek)

Teledysk rapera Kękę "Zoba, zoba gość Białas" był najczęściej oglądanym materiałem na polskim YouTube w maju – wynika z raportu firmy Sotrender. Jeszcze w maju najpopularniejszym youtuberem był SA Wardega, ale w pierwszych dniach czerwca wyprzedził go Blowek. 

Utwór "Zoba, zoba gość Białas" (opublikowany 8 maja na kanale Takie Rzeczy Label) wyświetlono w maju 6,2 mln razy. W tym samym miesiącu KęKę, czyli Piotr Siara, dołączył do sieci partnerskiej LifeTube.

Drugim najczęściej wyświetlanym materiałem był teledysk "Początek", promujący Męskie Granie Orkiestra 2018, w wykonaniu Korteza, Dawida Podsiadły i Krzysztofa Zalewskiego (kanał Męskie Granie) - 5,2 mln wyświetleń. Trzecim najpopularniejszym utworem był "Fake love" Smolastego z udziałem Białasa na kanale Smolasty - 4,6 mln wyświetleń.

Najwięcej subskrybentów na polskim YouTube miały na koniec maja kanały: SA Wardega – 3,58 mln subskrypcji, Blowek - 3,579 mln, Rezigiusz – 3,158 mln, Stuu - 3,108 mln i Abstrachuje TV – 3,082 mln. Jednak w pierwszych dniach czerwca najpopularniejszym youtuberem został Blowek, który ma ponad 3,61 mln subskrypcji, a SA Wardega - 3,603 mln (stan na 17 czerwca). Blowek, czyli Karol Gązwa jest youtuberem zrzeszonym w sieci Gamellon. Kanał Sylwestra Wardęgi SA Wardega zdobył popularność w 2014 roku dzięki filmowi o psie-pająku i od tego czasu był liderem na polskim YouTube.

Zdaniem Karola Wyszyńskiego, CEO Los Videos, bycie najpopularniejszym youtuberem w Polsce pod względem subskrypcji jest korzystne dla Blowka. - Zmiana na pozycji lidera to historyczny moment i znak dla innych twórców, że kreatywną i ciężka pracą można wiele osiągnąć - mówi Wyszyński. - Gdy spojrzymy wstecz, zobaczymy, z jaką systematycznością i determinacją Blowek dążył do powiększenia swojej społeczności. Jednak zdecydowanie ważniejsze jest to, że ma aktywną i zaangażowaną społeczność, która go uwielbia - dodaje.

Łukasz Głombicki, prezes Whisky Media, zwraca uwagę, że chociaż bycie liderem zestawienia jest sukcesem, to pod względem miesięcznej liczby emisji materiałów wideo Blowek był liderem już od dłuższego czasu. - Sam fakt posiadania największego pod względem liczby subskrypcji kanału na YouTube w Polsce nie sprawi, że jego autor będzie nagle zasypywany briefami od klientów, ponieważ cała czołówka polskiego YouTube nie ma problemów z klientami. To są twórcy o ogromnych zasięgach, często przebijających telewizję, którzy na górze listy nie pojawili się nagle i przypadkiem, lecz jest to wynik kilku lat pracy i budowania więzi z odbiorcami - mówi. Głombicki zaznacza, że awans na najpopularniejszego polskiego youtubera jest dla Blowka atutem, który powinien zostać wykorzystany "PR-owo, marketingowo i sprzedażowo".

Rok temu Blowek został partnerem strategicznym marki Lenovo podczas Mistrzostw Świata gier komputerowych Intel Extreme Masters 2017 w Katowicach. Wystąpił też m.in. w kampanii reklamowej operatora komórkowego Play. Jest laureatem nagrody Grand Video Awards 2016 - zdobył ją w kategorii Gaming za film "Mama lepsza w Slither.IO?".

W połowie czerwca trzecim najpopularniejszym youtuberem został z kolei Stuu (3,201 mln subskrypcji), który wyprzedził Rezigiusza (3,185 mln).

(IKO, 18.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.