Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP, Polsat i TVN porozumiewają się w sprawie emisji sygnału naziemnego

Najwięksi nadawcy telewizyjni podjęli wspólne działania w celu stworzenia alternatywy w obszarze emisji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. ”Informację przyjmujemy z pewnym zdziwieniem” - stwierdza Emitel, operator multipleksów telewizji naziemnej.

W piątek Telewizja Polska SA, TVN SA i Telewizja Polsat podpisały list intencyjny - jak podano w komunikacie - ”w celu zbudowania realnej alternatywy w obszarze emisji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej”.
”Intencją nadawców jest podjęcie działań zmierzających do stworzenia konkurencyjnej oferty na polskim rynku, która doprowadzi do obniżenia kosztów nadawania programów w ramach naziemnej telewizji cyfrowej” - czytamy we wspólnym komunikacie. Nadawcy poinformowali, że otrzymali deklaracje o podjęciu współpracy i dołączeniu do inicjatywy od innych nadawców, których kanały nadają naziemnie. Żadna ze spółek nie chce komentować sprawy szerzej.
Biuro prasowe Emitela, poproszone przez ”Presserwis” o odniesienie się do sprawy, stwierdziło, że przyjmuje informację z pewnym zdziwieniem. „Z jego sygnatariuszami łączą nas umowy, które były podpisywane wiele lat temu, w wyniku konkurencyjnego i transparentnego przetargu publicznego (w przypadku TVP) lub w efekcie otwartych i partnerskich negocjacji z nadawcami komercyjnymi” - zwraca uwagę Emitel. Firma podkreśla, że ”praktyki i ceny rynkowe Emitela spełniają najwyższe wymagania w zakresie zgodności z prawem konkurencji”.
Już w 2005 roku Polsat i TVN powołały spółkę Polski Operator Telewizyjny (POT) z myślą o nadawaniu cyfrowym. Udział w niej proponowano też TVP, ale ta wtedy odmówiła.
W 2017 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej uznał Emitel za podmiot dominujący na rynku emisji sygnału telewizyjnego i radiowego. Firma jest operatorem wszystkich bezpłatnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.
W ramach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej nadaje osiem kanałów Telewizji Polskiej, sześć Telewizji Polsat oraz cztery TVN i Discovery.

(KOZ, 17.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT wzywa TVP do zaniechania wprowadzania w błąd odbiorców

KRRiT otrzymała blisko 70 skarg na materiał "Wiadomości", w którym znalazła się ta infografika

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po tym, jak "Wiadomości" TVP 1 zmanipulowały infografikę o nagrodach dla ministrów, wezwała Telewizję Polską do "zaniechania działań polegających na prezentowaniu oraz porównywaniu materiałów źródłowych w sposób, który może wprowadzać odbiorców w błąd".

31 marca "Wiadomości" wyemitowały materiał, który miał wykazać zasadność nagród wypłaconych ministrom w rządzie Beaty Szydło. Autor materiału zestawił ich łączną kwotę z ogółem nagród wypłaconych wszystkim ministerialnym urzędnikom w czasie ośmioletnich rządów PO-PSL. Prezentowany przez TVP 1 wykres ukazywał dwa słupki z podpisami: "nagrody PO" - 626 mln zł (przy tym zdjęcia Donalda Tuska i Ewy Kopacz) i "nagrody PiS" - 1,5 mln zł (przy tym zdjęcie Beaty Szydło).

Dziennikarze i politycy PO zarzucili TVP manipulację, a do KRRiT w ciągu kilku dni wpłynęło blisko 70 skarg na materiał "Wiadomości".

Rzeczniczka Krajowej Rady Teresa Brykczyńska informuje, że regulator do TVP skierował wezwanie do "zaniechania działań polegających na prezentowaniu oraz porównywaniu materiałów źródłowych w sposób, który może wprowadzać odbiorców w błąd". Jak dodaje, działania takie naruszają ustawę o radiofonii i telewizji, która "nakłada na media publiczne obowiązek rzetelnego ukazywania całej różnorodności wydarzeń, kierowania się przy tym odpowiedzialnością za słowo (art. 21 ust. 1) oraz sprzyjania swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli oraz formowaniu się opinii publicznej (art. 21 ust. 3 ustawy)".

(KOZ, 18.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo