Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mecz otwarcia mundialu przyciągnął do TVP 1 i TVP Sport 4,4 mln widzów

(fot. pixabay.com)

Średnio 4,4 mln widzów oglądało w TVP 1 i TVP Sport meczów otwarcia mistrzostw świata w piłce nożnej Rosja - Arabia Saudyjska.

W TVP 1 spotkanie, rozegrane w czwartek o 17, śledziło 3,71 mln widzów, a w TVP Sport - 687,3 tys. widzów. Łącznie, w czasie transmisji, anteny miały 45,45 proc. udziału w rynku.

Poprzedzająca mecz ceremonia otwarcia (16.29-16.44) zgromadziła 2,44 mln widzów (1,92 mln w TVP 1 i 513,6 tys. w TVP Sport).

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 15.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP, Polsat i TVN porozumiewają się w sprawie emisji sygnału naziemnego

Najwięksi nadawcy telewizyjni podjęli wspólne działania w celu stworzenia alternatywy w obszarze emisji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. ”Informację przyjmujemy z pewnym zdziwieniem” - stwierdza Emitel, operator multipleksów telewizji naziemnej.

W piątek Telewizja Polska SA, TVN SA i Telewizja Polsat podpisały list intencyjny - jak podano w komunikacie - ”w celu zbudowania realnej alternatywy w obszarze emisji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej”.
”Intencją nadawców jest podjęcie działań zmierzających do stworzenia konkurencyjnej oferty na polskim rynku, która doprowadzi do obniżenia kosztów nadawania programów w ramach naziemnej telewizji cyfrowej” - czytamy we wspólnym komunikacie. Nadawcy poinformowali, że otrzymali deklaracje o podjęciu współpracy i dołączeniu do inicjatywy od innych nadawców, których kanały nadają naziemnie. Żadna ze spółek nie chce komentować sprawy szerzej.
Biuro prasowe Emitela, poproszone przez ”Presserwis” o odniesienie się do sprawy, stwierdziło, że przyjmuje informację z pewnym zdziwieniem. „Z jego sygnatariuszami łączą nas umowy, które były podpisywane wiele lat temu, w wyniku konkurencyjnego i transparentnego przetargu publicznego (w przypadku TVP) lub w efekcie otwartych i partnerskich negocjacji z nadawcami komercyjnymi” - zwraca uwagę Emitel. Firma podkreśla, że ”praktyki i ceny rynkowe Emitela spełniają najwyższe wymagania w zakresie zgodności z prawem konkurencji”.
Już w 2005 roku Polsat i TVN powołały spółkę Polski Operator Telewizyjny (POT) z myślą o nadawaniu cyfrowym. Udział w niej proponowano też TVP, ale ta wtedy odmówiła.
W 2017 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej uznał Emitel za podmiot dominujący na rynku emisji sygnału telewizyjnego i radiowego. Firma jest operatorem wszystkich bezpłatnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.
W ramach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej nadaje osiem kanałów Telewizji Polskiej, sześć Telewizji Polsat oraz cztery TVN i Discovery.

(KOZ, 17.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo