Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Broker Atmedia chce wrócić na rynek zdominowany przez Polsat i TVN

Broker Atmedia chce wrócić do sprzedaży czasu reklamowego w telewizjach tematycznych. Prowadzi w tej sprawie rozmowy z nadawcami.

Firma z końcem 2014 roku, po 16 latach, zakończyła świadczenie usług brokerskich. Stało się to, gdy większość obsługiwanych przez nią stacji zdecydowała się nawiązać współpracę z TVN (w ramach Premium TV) i Polsat Media, a Grupa ZPR Media przeniosła obsługę reklamową do swojej spółki. Dziś największym brokerem jest TVN, należący od niedawna do koncernu Discovery.
Joanna Nowakowska na blogu Screenlovers.pl napisała, że "od kilku tygodni na rynku kanałów tematycznych plotkuje się o planach wskrzeszenia brokera, a dane z KRS potwierdzają te pogłoski – Atmedia wznowiły działalność operacyjną i próbują wrócić do gry".
– Jesteśmy w trakcie rozmów z nadawcami, nie mogę ujawnić z kim. Od tego zależy powodzenie – mówi Maria Wajda, prezes Atmedia. Pytana o to, dlaczego broker chce wrócić na rynek reklamy telewizyjnej, stwierdza: – Potrzeba klientów. Znamy się z nadawcami od lat, widzimy pewien niepokój.
Zarząd Atmedia tworzą również: Jacek Skrodzki i Marcin Boroszko (prezes Media Impact Polska, biura reklamy Grupy Onet-RAS Polska). Boroszko wcześniej był prezesem spółki.
Plany powrotu Atmedia zbiegają się w czasie z dyskusją dotyczącą dekoncentracji mediów. – Jeśli faktycznie doszłoby do zmian w przepisach i objęłyby działalność brokerską, wtedy żaden z obecnych graczy nie wyszedłby bez strat. Naturalnie Atmedia jako doświadczony, posiadający wiedzę i narzędzie podmiot najszybciej odnalazłby się na rynku w nowej rzeczywistości – mówi Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
– Firma Atmedia, kiedy zamykała się, odgrażała się, że jeszcze wróci – przypomina Piotr Bieńko, prezes domu mediowego Codemedia. – Z punktu widzenia domów mediowych to zawsze była alternatywa, dlatego że dużo elastyczniej podchodzili do sprzedaży kanałów. Lepiej można było dopasować kanały tematyczne do grup docelowych niż to, co jest oferowane przez Polsat czy TVN - paczki, które są mniej lub bardziej sprofilowane, ale generalnie mniej – komentuje Bieńko.

(KOZ, 13.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W TVN kolejne duże zmiany po przejęciu przez Discovery

Piotr Korycki został prezesem TVN i Discovery w Polsce na początku maja (fot. materiały prasowe)

TVN i Discovery po połączeniu zespołów zarządzających wprowadzają kolejne zmiany - m.in. w zarządzaniu kanałami tematycznymi i w biurze reklamy - dowiedział się "Presserwis".

Z naszych informacji wynika, że kanały tematyczne podlegające wiceprezesowi Edwardowi Miszczakowi podzielono na trzy kategorie: lifestyle, factual i fabularne.

Kanałami lifestyle (TVN Style, TLC, Food Network, Travel Channel, HGTV, Discovery Life) ma kierować Małgorzata Łupina, dotychczas zastępca dyrektora programowego TVN. Łupinie pomagać ma Bartłomiej Główczyński, szef kanałów lifestylowych Discovery. Jak informowaliśmy, stanowisko straciła dyrektor TVN Turbo Joanna Tylman.

Kanałami factual (Discovery, TVN Turbo, Discovery Turbo Xtra, Discovery Historia) zarządzać będzie Przemysław Kwiatkowski, dotychczas dyrektor TVN Turbo. Wspierać ma go Marcin Ziółek, senior channel manager kanałów factual w Discovery.

Z kolei kanałami fabularnymi (TVN Siedem, TVN Fabuła) kierować będzie Małgorzata Jopek, do tej pory szefowa TVN Siedem. Magdalena Szczawińska ma zachować stanowisko szefa Canal+ Discovery, Lidia Kazen - TTV, a Maciej Świerzawski - naziemnego Metra.

Zmiany zaszły również w biurze reklamy. Zespołem zajmującym się sprzedażą specjalną będzie kierować Jacek Szymczuk, ad sales director Discovery Media. Z naszych informacji wynika, że z TVN odchodzi dwóch zastępców dyrektora działu sprzedaży: Jarosław Czujak (odpowiadał za sprzedaż specjalną) i Jacek Nowak (za produkcję reklamową).

W dziale marketingu, kierowanym przez Tomasza Marszałła, utworzono zespół zajmujący się brand partnership. Z kolei dyrektor kontrolingu TVN Rafał Chojnacki ma odpowiadać za planowanie i analizy finansowe, a dotychczasowa dyrektor finansowa Discovery Polska Hanna Stopa - m.in. za wsparcie finansowe dla obszarów sprzedaży dystrybucyjnej, Eurosportu.

Prezes TVN i Discovery w Polsce Piotr Korycki poinformował pracowników, że w niektórych z tych obszarów "zmiany mające na celu uniknięcie dublowania ról oznaczać będą likwidację niewielkiej liczby stanowisk w obu organizacjach". Jak zapewnił, w innych obszarach - takich jak informacje czy digital - nie wprowadzono "równie znaczących zmian".

Piotr Korycki został prezesem TVN i Discovery w Polsce na początku maja. Dotychczasowy prezes TVN Jim Samples przeszedł do rady nadzorczej firm. W zarządzie - obok prezesa Koryckiego - znaleźli się menedżerowie z TVN i Discovery: Edward Miszczak, Adam Pieczyński, Dorota Żurkowska-Bytner, Piotr Tyborowicz, Maciej Maciejowski, Rafał Ogrodnik, Marek Szydłowski i Agnieszka Trysła.

Koncern Discovery Communications sfinalizował zakup Scripps Networks Interactive, właściciela TVN, na początku marca. Wartość transakcji wyniosła 14,6 mld dol.

(KOZ, 14.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo