Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Broker Atmedia chce wrócić na rynek zdominowany przez Polsat i TVN

Broker Atmedia chce wrócić do sprzedaży czasu reklamowego w telewizjach tematycznych. Prowadzi w tej sprawie rozmowy z nadawcami.

Firma z końcem 2014 roku, po 16 latach, zakończyła świadczenie usług brokerskich. Stało się to, gdy większość obsługiwanych przez nią stacji zdecydowała się nawiązać współpracę z TVN (w ramach Premium TV) i Polsat Media, a Grupa ZPR Media przeniosła obsługę reklamową do swojej spółki. Dziś największym brokerem jest TVN, należący od niedawna do koncernu Discovery.
Joanna Nowakowska na blogu Screenlovers.pl napisała, że "od kilku tygodni na rynku kanałów tematycznych plotkuje się o planach wskrzeszenia brokera, a dane z KRS potwierdzają te pogłoski – Atmedia wznowiły działalność operacyjną i próbują wrócić do gry".
– Jesteśmy w trakcie rozmów z nadawcami, nie mogę ujawnić z kim. Od tego zależy powodzenie – mówi Maria Wajda, prezes Atmedia. Pytana o to, dlaczego broker chce wrócić na rynek reklamy telewizyjnej, stwierdza: – Potrzeba klientów. Znamy się z nadawcami od lat, widzimy pewien niepokój.
Zarząd Atmedia tworzą również: Jacek Skrodzki i Marcin Boroszko (prezes Media Impact Polska, biura reklamy Grupy Onet-RAS Polska). Boroszko wcześniej był prezesem spółki.
Plany powrotu Atmedia zbiegają się w czasie z dyskusją dotyczącą dekoncentracji mediów. – Jeśli faktycznie doszłoby do zmian w przepisach i objęłyby działalność brokerską, wtedy żaden z obecnych graczy nie wyszedłby bez strat. Naturalnie Atmedia jako doświadczony, posiadający wiedzę i narzędzie podmiot najszybciej odnalazłby się na rynku w nowej rzeczywistości – mówi Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
– Firma Atmedia, kiedy zamykała się, odgrażała się, że jeszcze wróci – przypomina Piotr Bieńko, prezes domu mediowego Codemedia. – Z punktu widzenia domów mediowych to zawsze była alternatywa, dlatego że dużo elastyczniej podchodzili do sprzedaży kanałów. Lepiej można było dopasować kanały tematyczne do grup docelowych niż to, co jest oferowane przez Polsat czy TVN - paczki, które są mniej lub bardziej sprofilowane, ale generalnie mniej – komentuje Bieńko.

(KOZ, 13.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.