Festiwal w Cannes ponownie bez zgłoszeń opłaconych przez Publicis Groupe
Publicis Groupe, która podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu w Cannes zapowiedziała, że na rok wycofuje się ze wszystkich konkursów reklamowych, nie uczestniczy w zaczynającej się za tydzień kolejnej edycji tego festiwalu.
Publicis Groupe, w oficjalnym oświadczeniu z 11 czerwca, wyjaśnia, że w konkursie Cannes Lions 2018 sfinansuje tylko jedno zgłoszenie - kampanię autorstwa BBH London’s pt. "3 Billboards", wspierającą Justice4Grenfell, organizację zabiegającą o sprawiedliwość dla ofiar katastrofy londyńskiej Grenfell Tower w 2017 roku. Nie oznacza to jednak, że podczas Cannes nie będzie żadnych prac autorstwa agencji należących do Publicis Groupe: w sumie jest ich 399, ale koszt ich wysłania ponieśli albo klienci agencji, albo ich partnerzy.
Publicis Groupe nie finansuje także uczestnictwa swoich pracowników w festiwalu, co również nie oznacza, że agencja nie będzie w Cannes reprezentowana. Będą tam 24 osoby pracujące w jury festiwalu, a więc przebywające na koszt organizatorów. 25 osób zostało zaproszonych przez klientów, a 15 osób zdecydowało się samodzielnie pokryć koszty swojego uczestnictwa w Cannes.
Nadal nie ma oficjalnych informacji, czy Cannes Lions będzie ostatnią branżową imprezą, w której Publicis Groupe nie będzie uczestniczyć.
(AMS, 12.06.2018)