PBI/Gemius: Interia z największym stratą wśród wydawców internetowych w maju
(fot. Pexels.com)
Grupa Onet-RAS Polska odzyskała w maju utraconą w poprzednim miesiącu pozycję lidera rankingu polskich wydawców internetowych, jednak Wirtualna Polska utrzymuje zbliżony wynik. W maju 2018 roku najwięcej użytkowników utraciła Grupa Interia – wynika z badania PBI/Gemius.
Liderem polskiego internetu pozostaje Grupa Google, która w maju miała 26,24 mln użytkowników – o 400 tys. mniej niż w kwietniu tego roku. Wiceliderem jest Facebook.com z 21,69 mln użytkowników (spadek o 234,11 tys.). Dalej są Grupa Onet-RAS Polska – 20,85 mln (wzrost o 60,26 tys.) i Grupa Wirtualna Polska – 20,83 mln (spadek o 74,42 tys.).
Dziesiątkę największych wydawców internetowych uzupełniają: YouTube.com – 19,84 mln (spadek o 82,27 tys.), Grupa Interia.pl – 18,97 mln (spadek o 843,9 tys.), Grupa Allegro – 17,32 mln (wzrost o 131,44 tys.), Grupa OLX – 16,24 mln (spadek o 81,54 tys.), Grupa Polska Press – 16,16 mln (wzrost o 766,09 tys.) i Grupa Gazeta.pl – 16,08 mln (wzrost o 408,46 tys.).
W rankingu domen prowadzi Google.pl, którą w maju odwiedziło 23,87 mln internautów (spadek o 1,72 mln). Dalej są: Google.com – 22,05 mln (wzrost o 783,49 tys.), Facebook.com – 21,69 mln (spadek o 234,11 tys.), YouTube.com – 19,84 mln (spadek o 82,27 tys.), Onet.pl – 17,25 mln (wzrost o 182,55 tys.), Allegro.pl – 16,72 mln (wzrost o 116,84 tys.), Wp.pl – 15,16 mln (wzrost o 35,67 tys.), Wikipedia.org – 14,74 mln (wzrost o 943,63 tys.), Interia.pl – 13,68 mln (spadek o 800,39 tys.) i Olx.pl – 13,34 mln (spadek o 109,54 tys.).
Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania PBI/Gemius jest aplikacja YouTube - korzysta z niej 15,21 mln polskich użytkowników internetu (wzrost o 598,28 tys.).
Liczba internautów w Polsce w maju 2018 roku to 27,4 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 22 mln).
(MK, 12.06.2018)