Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBI/Gemius: Interia z największym stratą wśród wydawców internetowych w maju

(fot. Pexels.com)

Grupa Onet-RAS Polska odzyskała w maju utraconą w poprzednim miesiącu pozycję lidera rankingu polskich wydawców internetowych, jednak Wirtualna Polska utrzymuje zbliżony wynik. W maju 2018 roku najwięcej użytkowników utraciła Grupa Interia – wynika z badania PBI/Gemius.

Liderem polskiego internetu pozostaje Grupa Google, która w maju miała 26,24 mln użytkowników – o 400 tys. mniej niż w kwietniu tego roku. Wiceliderem jest Facebook.com z 21,69 mln użytkowników (spadek o 234,11 tys.). Dalej są Grupa Onet-RAS Polska – 20,85 mln (wzrost o 60,26 tys.) i Grupa Wirtualna Polska – 20,83 mln (spadek o 74,42 tys.).

Dziesiątkę największych wydawców internetowych uzupełniają: YouTube.com – 19,84 mln (spadek o 82,27 tys.), Grupa Interia.pl – 18,97 mln (spadek o 843,9 tys.), Grupa Allegro – 17,32 mln (wzrost o 131,44 tys.), Grupa OLX – 16,24 mln (spadek o 81,54 tys.), Grupa Polska Press – 16,16 mln (wzrost o 766,09 tys.) i Grupa Gazeta.pl – 16,08 mln (wzrost o 408,46 tys.).

W rankingu domen prowadzi Google.pl, którą w maju odwiedziło 23,87 mln internautów (spadek o 1,72 mln). Dalej są: Google.com – 22,05 mln (wzrost o 783,49 tys.), Facebook.com – 21,69 mln (spadek o 234,11 tys.), YouTube.com – 19,84 mln (spadek o 82,27 tys.), Onet.pl – 17,25 mln (wzrost o 182,55 tys.), Allegro.pl – 16,72 mln (wzrost o 116,84 tys.), Wp.pl – 15,16 mln (wzrost o 35,67 tys.), Wikipedia.org – 14,74 mln (wzrost o 943,63 tys.), Interia.pl – 13,68 mln (spadek o 800,39 tys.) i Olx.pl – 13,34 mln (spadek o 109,54 tys.).

Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania PBI/Gemius jest aplikacja YouTube - korzysta z niej 15,21 mln polskich użytkowników internetu (wzrost o 598,28 tys.).

Liczba internautów w Polsce w maju 2018 roku to 27,4 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 22 mln).

(MK, 12.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Misja Rosja” codziennie w Onecie przez cały mundial

Przemysław Rudzki (z prawej) poprowadzi "Misję Rosja", a Mateusz Borek (z lewej) będzie jej gościem (Screen: YouTube.com)

Emitowany na żywo program „Misja Rosja”, ekskluzywne materiały wideo, w tym m.in. z TVP i portalu "Łączy nas piłka” oraz specjalny serwis mundialowy - to kilka z propozycji Onetu na czas piłkarskich mistrzostw świata w Rosji. 

Mundial rozpoczyna się 14 czerwca. Tego dnia o godz. 10.30 pierwsze wydanie programu „Misja Rosja”. Jego gospodpodarze, Michał Pol i Przemysław Rudzki, będą rozmawiali z zaproszonymi gośćmi m.in. Mateuszem Borkiem, Tomaszem Ćwiąkałą, Marcinem Feddkiem i Andrzejem Twarowskim. W codziennym programie pojawią się też materiały wideo oraz doniesienia wysłanników Onetu z Rosji. 

Newsroom sportowy Onetu i "Przeglądu Sportowego" wysyła do Rosji sześcioosobowy zespół dziennikarzy: Tomasz Włodarczyka, Roberta Błońskiego, Dariusza Dobka, Macieja Kaliszuka, Łukasza Olkowicza i Piotra Wołosika, a także ekipy wideo. Oprócz przesyłania informacji tekstowych, wysłannicy będą też pojawiać się na żywo w Onet Rano. 

Ważnym elementem oferty Onetu będą materiały wideo. 

- W trakcie programu „Misja Rosja” będziemy się łączyć z obecną w Rosji naszą ekipą reporterską pod wodzą Tomka Włodarczyka. Dzięki współpracy z Telewizją Polską ofertę wideo w naszych serwisach uzupełnią ekskluzywne materiały z TVP (w tym wszystkie gole, jakie padną na mundialu). A dzięki współpracy z należącym do PZPN portalem "Łączy nas Piłka", wszelkie kulisy reprezentacji - podkreśla Michał Pol, dyrektor programowy segmentu sportowego Grupy Onet - RAS Polska.

W Onet Sport oraz na przegladsportowy.pl uruchomiono specjalne serwisy. Będzie w nich można znaleźć między innymi specjalne sekcje poświęcone reprezentacji Polski, wiadomości sportowe prosto z Rosji, materiały wideo, kadry wszystkich zespołów, interaktywne terminarze oraz "drabinkę" turniejową. Ważnym elementem serwisów będą codzienne relacje tekstowe, które pozwolą być na bieżąco z najważniejszymi doniesieniami z Rosji. Na stronie głównej Onetu w czasie mundialu stałe miejsce będzie mieć widżet z najważniejszymi informacjami, materiałami wideo oraz relacjami tekstowymi na żywo.

(PAZ, 12.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo