Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wartość sponsoringu sportowego w telewizji wyniosła 4,3 mld zł w ub.r.

(fot. Pixaby.com)

Na 4,3 mld zł Pentagon Sponsor Track wycenił wystąpienia marek sponsorów podczas wydarzeń sportowych transmitowanych przez stacje telewizyjne w Polsce w 2017 roku.

Oznacza to, że w 2017 roku wartość sponsoringu sportowego w telewizji była niższa o 0,6 mld w stosunku do 2016 roku (ceny bez uwzględnionych rabatów). Jednak jak podkreślono w badaniu – jest to drugi najwyższy wynik od kilkunastu lat.

W podziale na dyscypliny sportowe największą wartość miała ekspozycja marek podczas wydarzeń dotyczących piłki nożnej – 1,7 mld zł (przy ekspozycji 8,3 mln logotypów marek). Drugą dyscypliną była siatkówka mężczyzn – 825,9 mln zł, a trzecią skoki narciarskie – 823,8 mln zł. W pierwszej dziesiątce znalazły się też: żużel (193 mln zł), kolarstwo szosowe (143 mln zł), siatkówka kobiet (127 mln zł), sztuki walki (101 mln zł), boks (86 mln zł), lekkoatletyka (65 mln zł), piłka ręczna mężczyzn (51 mln zł).

Twórcy raportu zwracają uwagę, że wpływ na wynik wartości sponsoringu sportowego w poszczególnych dyscyplinach miały dobre występy polskich sportowców i polskich drużyn w kilku najważniejszych wydarzeniach sportowych w roku (m.in. sukcesy Kamila Stocha i reprezentacji Polski w skokach narciarskich) oraz duże imprezy sportowe organizowane w Polsce, jak Mistrzostwa Europy w piłce siatkowej mężczyzn 2017 (transmitowane przez Polsat) czy Tour de Pologne (wielogodzinna transmisja nadawana przez TVP).

W zestawieniu grup telewizyjnych pod względem wysokości wartości mediowej sponsorów sportu najwyżej uplasowała się Grupa Polsat (51 proc. udziałów). Dalej były TVP (32 proc.), C+ (10 proc.), Eurosport (4 proc.), TVN (3 proc.).

Sponsorami, którzy zyskali najwięcej, są Grupa Lotos, PKN Orlen i Plus (Polkomtel).
W badaniach realizowanych przez Pentagon Research w 2017 roku zanotowano 19,5 mln ekspozycji sponsorów polskiego sportu lub polskich marek w wydarzeniach zagranicznych.

(IKO, 07.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Załoga Wirtualnej Polski wygrała pierwsze Regaty Reklamy

Do rywalizacji przystąpiło 30 załóg (fot. "Press")

Rozgrywane w Sopocie pierwsze Regaty Reklamy (8- 9 czerwca) wygrała załoga WP w składzie: Łukasz Chodźko, Dariusz Pietruszka, Michał Radziejewski i Mariusz Ilczuk. Zwycięzcy otrzymali pamiątkowy puchar i nagrody od sponsorów.

Drugie miejsce zajęła ekipa BBC (Joanna Rathe, Patrycja Gałązka, Zbigniew Pruski i Jacek Koskowski), a trzecie ekipa pod nazwą Wojtki 2 IMS SA (Wojciech Piwocki, Wojtek Grendziński i Maciej Lisowski). Czwarte miejsce zajęła załoga Publicis Media nr 4 (na jachcie Multikina), a piąte team TVN Media. Wszyscy pływali na jachtach Diamant 3000. 

Do rywalizacji w piątkowe przedpołudnie przystąpiło 30 załóg. Każda płynęła po dwa biegi, a dwie pierwsze załogi z każdego przechodziły do ćwierćfinału. Największym pechowcem okazała się ekipa SAR, która nie wyręczała się na wodzie pracą skipera, ale mając takie same wyniki, jak ekipa konkurencyjna, przegrała z powodu regulaminu. Gdy dwie ekipy zdobedą tę samą liczbę punktów, wyżej liczą się te z drugiego wyścigu.  

Do sobotnich ćwierćfinałów przeszły załogi: BBC, Wirtualnej Polski, Wojtki 2, Polsat Media, Publicis 2, TVN Media - Jacek, TVN Media - Karol, Polskiego Radia, Publicis 4, Publicis 6, Agory oraz Dentsu. Nad przestrzeganiem regulaminu czuwała szefowa zawodów Magda Makowska, nawigator i znany na świecie taktyk jachtowy.

W sobotę wiatr osłabł, dlatego pomimo zmian załóg dokonywanych na wodzie, zawody trwały prawie do 17.00, a nie – jak planowano – trzy godziny krócej. Kompetentny i zabawny komentarz do tego, co się dzieje na wodzie, widzowie zawdzięczali Waldemarowi Heflichowi, redaktorowi  naczelnemu „Żagli”. Gdy prom Onyx wpłynął we flotyllę ścigających się jachtów, komentator podsumował: "Panowie, on naprawdę jest stalowy, nie sprawdzajcie tego". 

Gratulacje od prawie 400 uczestników imprezy zbierał też Marek Szafarz, który wraz ze współpracownikami z agencji Mediasplit zorganizował regaty. Jego zdaniem letnie Regaty Reklamy i zimowy Zjazd Reklamy w Zakopanem wypełniają pewną lukę, stanowiąc niezależną platformą spotkań dla ludzi reklamy i mediów, niezwiązaną z żadnym medium, klientem czy domem mediowym. Podczas piątkowego bankietu Szymon Gutkowski, prezes SAR, zażartował nawet, że SKM SAR powstał, by integrować ludzi reklamy, ale lepiej robi to Marek Szafarz.  (CP)

Sponsorzy Strategiczni: Multikino Media, TVN Media, Wirtualna Polska 

Partnerzy Branżowi: SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, polski oddział IAA oraz Publicis Media 

Patroni Medialni: "Press", Radio Kampus, Wyborcza.pl, Gazeta.pl oraz Sport.pl 

Partnerzy: Żagle, Sopot Match Race, Ad Prime , Kąpielisko Morskie Sopot, Sailracing, Vistula, Premium Yachting, M15, Hotel Sopot, Lemon oraz Grape, Barbeitos, Adega do Cartaxo, Jim Beam, Amundsen, Helios, AMS, Tandem Media, move.tv oraz Fastline Racing Academy

Press

(CP, 09.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo