Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wartość sponsoringu sportowego w telewizji wyniosła 4,3 mld zł w ub.r.

(fot. Pixaby.com)

Na 4,3 mld zł Pentagon Sponsor Track wycenił wystąpienia marek sponsorów podczas wydarzeń sportowych transmitowanych przez stacje telewizyjne w Polsce w 2017 roku.

Oznacza to, że w 2017 roku wartość sponsoringu sportowego w telewizji była niższa o 0,6 mld w stosunku do 2016 roku (ceny bez uwzględnionych rabatów). Jednak jak podkreślono w badaniu – jest to drugi najwyższy wynik od kilkunastu lat.

W podziale na dyscypliny sportowe największą wartość miała ekspozycja marek podczas wydarzeń dotyczących piłki nożnej – 1,7 mld zł (przy ekspozycji 8,3 mln logotypów marek). Drugą dyscypliną była siatkówka mężczyzn – 825,9 mln zł, a trzecią skoki narciarskie – 823,8 mln zł. W pierwszej dziesiątce znalazły się też: żużel (193 mln zł), kolarstwo szosowe (143 mln zł), siatkówka kobiet (127 mln zł), sztuki walki (101 mln zł), boks (86 mln zł), lekkoatletyka (65 mln zł), piłka ręczna mężczyzn (51 mln zł).

Twórcy raportu zwracają uwagę, że wpływ na wynik wartości sponsoringu sportowego w poszczególnych dyscyplinach miały dobre występy polskich sportowców i polskich drużyn w kilku najważniejszych wydarzeniach sportowych w roku (m.in. sukcesy Kamila Stocha i reprezentacji Polski w skokach narciarskich) oraz duże imprezy sportowe organizowane w Polsce, jak Mistrzostwa Europy w piłce siatkowej mężczyzn 2017 (transmitowane przez Polsat) czy Tour de Pologne (wielogodzinna transmisja nadawana przez TVP).

W zestawieniu grup telewizyjnych pod względem wysokości wartości mediowej sponsorów sportu najwyżej uplasowała się Grupa Polsat (51 proc. udziałów). Dalej były TVP (32 proc.), C+ (10 proc.), Eurosport (4 proc.), TVN (3 proc.).

Sponsorami, którzy zyskali najwięcej, są Grupa Lotos, PKN Orlen i Plus (Polkomtel).
W badaniach realizowanych przez Pentagon Research w 2017 roku zanotowano 19,5 mln ekspozycji sponsorów polskiego sportu lub polskich marek w wydarzeniach zagranicznych.

(IKO, 07.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.