Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zapinamypasy.pl to było dobre radio, ale źle przemyślany biznes

Strona internetowa radia jeszcze działa, ale wkrótce zostanie zamknięta (Screen: Zapinamypasy.pl)

Internetowe radio sportowe Zapinamypasy.pl po czterech miesiącach zakończyło nadawanie. Taką decyzję podjął właściciel. Posunięciem zdziwieni są dziennikarze sportowi - zwłaszcza że stało się to na kilka dni przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w piłce nożnej.

- Projekt biznesowo się nie składa - mówi prezes Remes Sport Bartosz Remplewicz, który zainwestował w projekt. - Budowany dział handlowy nie rozwinął się w takim kierunku, jakiego bym oczekiwał. Kilka osób próbowało i nikt nie osiągnął sukcesu w tej dziedzinie. Polegliśmy przede wszystkim na tym polu - tłumaczy.

W komunikacie prasowym Bartosz Remplewicz stwierdził, że to dla niego trudna decyzja. "Wiele osób nam zaufało. Ale jestem biznesmenem, który działa na rynku od wielu lat i jak każdy inwestor muszę kierować się interesem firmy. Niestety, projekt choć rozwijał się merytorycznie, jestem bardzo zadowolony z poziomu, jaki osiągnęło radio, nie spinał się pod względem finansowym" - skomentował.

Remplewicz, w dniu startu Zapinamypasy.pl, pytany o koszty uruchomienia radia mówił: "To projekt, który zamyka się w granicach miliona. Przy optymistycznej wersji myślę, że na zero wyjdziemy w ciągu od trzech do sześciu miesięcy, a w scenariuszu optymalnym – po minimum roku". Przyznał, że wszystkie jego biznesy są ryzykowne. "Hotel w Opalenicy też. Każdy mówił, żeby otworzyć w górach albo nad morzem. Są dwie szkoły: korporacyjna – dużo papierów, pieniędzy oraz rodzinna – swoje pieniądze dziesięć razy obrócone i swoja intuicja" - wyjaśniał.

Andrzej Twarowski poprawił słuchalność

- Bardzo ubolewam, że projekt nie będzie kontynuowany, bo w ostatnich dniach mieliśmy najlepsze od początku działalności wyniki słuchalności - mówi Robert Małolepszy, redaktor naczelny rozgłośni. Andrzej Twarowski, który z początkiem czerwca dołączył do zespołu Zapinamypasy.pl (po zakończeniu okresu konkurencji po odejściu z Canal+) komentuje: - W mojej głowie zrodził się pomysł. Zaraził się nim mój kolega, który wykładał pieniądze. Niestety okazało się, że projekt nie przynosi pieniędzy i uznał, że to jest moment, żeby zamknąć.

Decyzją właściciela Zapinamypasy.pl zdziwiony jest Michał Pol, dyrektor programowy sportu w Grupie Onet-RAS Polska. - Andrzej Twarowski wreszcie uwolnił się od zakazu konkurencji i byłem przekonany, że jego pojawienie się w Zapinamy.pl pozwoli radiu na nowe otwarcie. Zbliża się mundial, a to dla takiego radia idealny moment na wzrost. Pod względem merytorycznym radio stało bardzo wysoko od początku, ale o jego zamknięciu zdecydowały względy biznesowe. Może popełniono jakieś błędy przy planowaniu tego projektu? - zastanawia się Pol.

Zdaniem Michała Pola sukces radia Weszło FM nie przyczynił się do zamknięcia Zapinamypasy.pl. - Oba radia miały zupełnie różnych słuchaczy. W przypadku Weszło FM za projektem stoi duży portal, a rozgłośnia jest elementem większej całości - uważa Pol i dodaje: - W Zapinamypasy.pl pracowało wielu utalentowanych dziennikarzy, zarówno tych już znanych, jak i dużo kreatywnej młodzieży. Powinni poradzić sobie na rynku.

Najsłabszym punktem Zapinamypasy.pl był właściciel

Zamknięcie radia na kilka dni przed mundialem dziwi również Pawła Wilkowicza, dziennikarza Sport.pl. - Z drugiej strony rozumiem też właściciela, który nie chce dopłacać z własnych pieniędzy do projektu, w który stracił wiarę. Skoro dziś wiadomo, że projekt przyniesie straty, to ich ograniczenie jest dla mnie logicznym wyjściem - tłumaczy Wilkowicz.

"Od początku powtarzałem, że najsłabszym punktem @zapinamypasy jest właściciel. Media to bardzo trudna branża, inwestor musi być stabilny i z wizją" - napisał na Twitterze Grzegorz Nawacki, wicenaczelny "Pulsu Biznesu". Dziennikarz Radia Zet Konrad Piasecki skomentował: "Ależ to niepoważne. Zwijać projekt medialny po 4 miesiącach? Ktoś serio liczył na to, że jest w stanie zacząć na nim tak szybko zarabiać?".

Twórca Weszlo.com Krzysztof Stanowski nie chce komentować tej sprawy. - Zapewniam tylko, że my się nie zamykamy, wszystko u nas OK - zaznacza.

Zapinamypasy.pl rozpoczęło nadawanie 1 lutego 2018 roku. Redaktorem naczelnym stacji został były wieloletni dziennikarz radiowej Trójki Michał Gąsiorowski (odszedł po dwóch miesiącach), a wicenaczelnym - Mikołaj Kruk (wcześniej Radio Zet). Zespół liczył 20-30 osób. 

(KOZ,PAZ, 06.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Gol ma nową stronę internetową

Po zmianach, na stronie Radia Gol publikowanych jest więcej tekstów (Screen: Radiogol.pl)

Nadające w internecie sportowe Radio Gol, które w tym roku świętuje 10-lecie istnienia, odświeżyło swoją stronę i logotyp.

- Nad zmianami pracowaliśmy od końca marca do końca maja br. Poprzednia strona, która funkcjonowała przez kilka lat, wymagała odświeżenia, ale też poprawienia wielu kwestii technicznych. Teraz jest przejrzyściej i estetyczniej, łatwiej też na niej się poruszać - wylicza Mateusz Dziopa, redaktor naczelny Radia Gol.

Oprócz zmian wizualnych i technicznych redakcja wprowadziła również na Radiogol.pl więcej tekstów, zwłaszcza felietonów oraz zapowiedzi wydarzeń. Kosmetyce poddano także logotyp, w którym zmienił się krój liter. Strona dostosowana jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. 

Radio Gol powstało w 2008 roku. W 2017 roku trafiło do spółki Czyli Media (w jej portfolio jest także portal Chillitorun.pl). Rozgłośnia utrzymuje się z reklam. Zespół tworzą głównie studenci i licealiści, którzy nie otrzymują honorariów, lecz możliwość zdobycia doświadczenia. Obecnie radio posiada cztery kanały, na których transmitowane są relacje z meczów piłkarskiej ekstraklasy i lig zachodnich, Formuły 1, żużla, sportów zimowych, koszykówki, siatkówki oraz piłki ręcznej. Rozgłośnia ma też już gotową ramówkę na piłkarski mundial.

Jak przyznaje Mateusz Dziopa, pojawienie się Zapinamypasy.pl oraz Weszło FM nie zaszkodziło w słuchalności Radia Gol.

- Wręcz nam pomogło, bo notujemy wyraźnie więcej wejść na naszą stronę. Każda z tych rozgłośni ma inny profil. Zapinamypasy.pl to takie sportowe Tok FM, Weszło ma bardziej rozrywkowy profil, a my stawiamy na transmisje na poważnie - podkreśla redaktor naczelny Radia Gol i dodaje: - Kilku z naszych dziennikarzy trafiło do Weszło FM. Nas to cieszy, bo taki jest model naszego funkcjonowania: wyszukujemy, szkolimy, a następnie wypuszczamy dalej młodych dziennikarzy.

(PAZ, 07.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo