Facebook oznacza reklamy polityczne
Reklamy zawierające treści o charakterze politycznym, które są wyświetlane amerykańskim użytkownikom, są wyraźnie opisane (fot. pixabay.com)
Facebook wprowadził zmiany w regulaminie publikowania reklam, dodając oznaczenia reklam o charakterze politycznym.
Od teraz wszystkie reklamy zawierające treści o charakterze politycznym, które są wyświetlane amerykańskim użytkownikom serwisu, są wyraźnie opisane. Poza wskazaniem politycznego przekazu reklamy obok niej jest również prezentowana informacja o osobie, firmie lub stowarzyszeniu, które sfinansowało kampanię.
Nową formą oznaczania objęte zostaną nie tylko kampanie ugrupowań politycznych, ale również m.in. kampanie społeczne, o politycznym wydźwięku.
We wrześniu ub.r. Facebook przyznał, że w czasie kampanii prezydenckiej w USA opublikował 3 tys. reklam o charakterze politycznym, których zleceniodawcami byli pochodzący z Rosji właściciele ponad 470 nieautentycznych kont łamiących wewnętrzne regulaminy Facebooka.
(LL, 01.06.2018)