Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet-RAS Polska uruchamia serwis Esportmania.pl

Na razie Esportmania.pl wypełniona jest głównie tekstami z innych serwisów Onet-RAS Polska (screen Esportmania.pl)

Grupa Onet-RAS Polska w poniedziałek uruchomiła serwis Esportmania.pl. Znajdą się w nim informacje i materiały publicystyczne o tematyce e-sportowej, m.in. wywiady z zawodnikami, a także wideo z wydarzeń. Koordynatorem redakcji został Tomasz Chomczyk, dziennikarz m.in. "Przeglądu Sportowego".

Wraz z Chomczykiem trzon redakcji współtworzą Marcin Stus i Jakub Nowak. Stronę mają również zasilać materiały tekstowe i wideo z innych serwisów grupy, m.in. Onet Sport i Onet Technologie. Jak zapowiadał wcześniej Marcin Hajek, od 2017 roku szef e-sportu i gamingu w Grupie Onet-RASP, start serwisu nie pociągnie za sobą wycofania tematyki e-sportowej z innych serwisów Grupy.

W serwisie wydzielono 15 kategorii tematycznych, w większości odpowiadających popularnym w Polsce tytułom e-sportowym, m.in. strzelance drużynowej "Counter-Strike: Global Offensive", MOBA "League of Legends" oraz strategii czasu rzeczywistego "StarCraft 2". Obok nich znalazły się takie zakładki, jak Biznes (informacje branżowe) i Sport (o powiązaniach sportów tradycyjnych i elektronicznych), a także własne projekty redakcji, m.in. Retroesport i Rozmowy na respie (wywiady z rodzinami zawodowych graczy). Te ostatnie kategorie na razie pozostają puste, podobnie jak oficjalny profil Esportmanii na platformie streamingowej Twitch.tv.

– Na razie nie zdradzimy szczegółów, ale planowanych jest kilka formatów wideo przeznaczonych dla różnych grup odbiorców. Powstaną formaty sprofilowane pod użytkownika stricte e-sportowego, ale także formaty wprowadzające w tematykę e-sportu. Będą mieć one charakter publicystyczny, edukacyjny, ale także rozrywkowy. Planowane są także transmisje live – informuje Agnieszka Skrzypek-Makowska z Grupy Onet-RAS Polska.

Krzysztof Kubicki z e-sportowej agencji menedżerskiej eMinePro start nowego serwisu i dotychczas zaprezentowane treści ocenia pozytywnie. Dostrzega przy tym wady w układzie strony. – Dwa największe branżowe portale e-sportowe w Polsce (Cybersport.pl, ESL i Esportnow.pl, Fantasy Expo – przyp. red.) są związane z agencjami marketingowymi, które tworzą konkurencyjne dla siebie rozgrywki. Esportmania.pl może zatem chcieć pozycjonować się jako bardziej obiektywne źródło informacji o polskim e-sporcie. Nie podoba mi się natomiast, że materiały na stronie głównej nie są opublikowane chronologicznie. Wpis o wyniku meczu AGO z Virtus.pro zaraz po publikacji został wyświetlony niżej niż siedem starszych materiałów, co jest moim zdaniem błędem w strukturze witryny – ocenia Kubicki.

Nowy serwis Onet-RAS Polska musi się liczyć z konkurencją nie tylko ze strony mniejszych serwisów adresowanych do fanów. Jeszcze w grudniu 2017 roku własny serwis o sportach elektronicznych pod adresem Esporter.pl uruchomiła Interia. W ciągu miesiąca powinna również ruszyć sekcja e-sportowa Weszlo.com.

Oficjalna wielokanałowa promocja serwisu Esportmania.pl kładąca nacisk na media społecznościowe, zwłaszcza Facebooka i Twittera, rusza we wtorek 29 maja. Serwis będzie również promowany w innych serwisach Grupy Onet-RAS Polska.

(MK, 29.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Plus wchodzi w gaming, rusza polska liga "Fortnite"

W sponsorowanej przez Plusa polskiej lidze "Fortnite" biorą udział popularni streamerzy, m.in. Ewron (fot. materiały prasowe)

Sieć telefonii komórkowej Plus i należąca do niej marka Plush wchodzą w gaming, na początek jako główny sponsor Ligi Pokazowej Gwiazd Fortnite. To pierwszy polski turniej strzelanki survivalowej "Fortnite: Battle Royale" dla profesjonalnych drużyn. Za projekt odpowiada agencja gamingowa Gameset.

W ramach ligi rozgrywanej od 30 maja do 9 czerwca odbędą się cztery dni meczowe. W lidze zagra 12 czteroosobowych polskich formacji e-sportowych, m.in. AGO Esports, Pride i Pact. Wśród uczestników znaleźli się również popularni streamerzy "Fortnite", m.in. Piotr "Izak" Skowyrski (997 tys. obserwatorów na Twitch.tv), Paweł "Leh" Lehmann (207 tys.) i Ewron (102 tys.). Rozgrywki będą transmitowane na 13 kanałach na platformie streamingowej Twitch.tv (Amazon), co pozwoli na dotarcie do fanów gier i e-sportu.

Branding Plusha jest obecny w komunikacji ligi oraz na Twitch.tv na kanałach dwóch zaangażowanych w akcję streamerów - Ewrona i Livestarrra. Nagrody w Lidze Pokazowej Gwiazd Fortnite sponsorują firmy Nvidia i X-kom. Za organizację całej akcji odpowiada w całości agencja Gameset, która prowadzi marketing "Fortnite" w Polsce i na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej dla producenta gry, firmy Epic Games. Liga Pokazowa ma być pierwszym etapem szeroko zakrojonych działań promujących markę Plush wśród wielbicieli gier.

Plus jest kolejną polską siecią komórkową inwestującą w e-sport i gaming. Na początku 2018 roku T-Mobile został sponsorem tytularnym drugiego sezonu Ligi Akademickiej w drużynowej grze "League of Legends", strategii czasu rzeczywistego "StarCraft 2" oraz strzelance drużynowej "Overwatch". Rok wcześniej sponsorem Polskiej Ligi Esportowej w "LoL" i popularnej w Polsce strzelance drużynowej "Counter-Strike: Global Offensive" została sieć Play.

Gra "Fortnite" rozwinięta pod koniec 2017 roku o tryb battle royale (igrzyska śmierci) jest obecnie najchętniej oglądaną grą na platformach streamingowych.

(MK, 30.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo