Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ogilvy & Mather, Papaya Films, Televisor, Grupa Żywiec najlepsze w konkursie KTR

Nagrody w konkursie KTR wręczono po raz piętnasty (fot. materiały prasowe)

W tegorocznym konkursie Klubu Twórców Reklamy (KTR) Agencją Roku została Ogilvy & Mather, a tytuł Reklamodawcy Roku przyznano Grupie Żywiec. Papaya Films zdobyła tytuł Domu Produkcyjnego Roku, a Televisor – Studia Postprodukcyjnego Roku.

Podczas gali KTR wręczono 18 złotych nagród, 47 srebrnych i 73 brązowe. Złote miecze trafiły do: Agencji 2012 za kampanię "Godzina jazdy na wózku", Brain za kampanię "Nie widać", Brasil za "Netiokrację", Grey Group Poland za kartkę wentylacyjną, Ogilvy & Mather za kampanię "Do ostatniego drzewa" (dwa złota), Pangenerator za Hash2ash (dwa złota), Warsaw Creatives za "I love You Cindy", Bardzo i Moon za "Lemoniadę", Brain i Papaya Films za "Nie widać", Duda Polska i Paweł Jońca za "Biedronka smakuje domem", "Kukbuk" za "Zmysłownik Kukbuka", Makata Creative Group za kampanię "Kas Kryst wiosna-lato 2018", Partyka/takie.pany za teledysk "Kanterstrajk" (dwa złota), Televisor za Jetlagz "Roppongi boys", Mateusz Machalski za projekt Bona Nova. 

Spośród prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze w czterech kategoriach. Agencja Ogilvy & Mather otrzymała nagrodę Best of Charity za kampanię "Do ostatniego drzewa", przygotowaną dla Greenpeace Polska. Nagrodę Best of Craft przyznano za teledysk "Kanterstrajk" Partyka/takie.pany dla Fisz Emade Tworzywo. Tytuł Best of Design otrzymał projekt typograficzny Bona Nova, stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem. Nagrodę Best of Communication otrzymała kampania "Nie widać", zrealizowana przez agencję Brain dla ING Banku Śląskiego.

W konkursie specjalnym nagrodę Best of Facebook @ KTR 2018 przyznano za kampanie: "Do ostatniego drzewa" (złoto dla Ogilvy & Mather), "Walentynkowe biuro tłumaczeń" (brąz dla Saatchi & Saatchi IS) i "Podziękowania 180hb" (brąz dla 180heartbeats+JvM – Marcin Gaworski, dyrektor zarządzający agencji przez blisko trzy godziny dziękował fanom za lajki).

Wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives Cannes. W kategorii Design wygrały Agnieszka Grajda i Karolina Pasek z Communication Unlimited; w kategorii Film - Paweł Murawski i Bartosz Bulak z Publicis DWL; w kategorii Digital - Aleksandra Berka z They.pl i Patrycja Rogacz z Melting Pot; w kategorii Print - Dzmitry Vilchytski i Olga Krasnodębska z Change Serviceplan; w kategorii PR - Karolina Sirko i Karolina Partyka z 24/7Communication; w kategorii Clients - Marta Legutko i Olga Gralińska z Play.

Zarząd konkursu KTR ustanowił w tym roku nagrodę Hall of Fame, którą przyznał za całokształt pracy twórcom najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Pierwszymi laureatami tej nagrody zostali Kot Przybora i Iwo Zaniewski, twórcy, właściciele i dyrektorzy kreatywni agencji PZL oraz Teresa Zielińska, creative traffic manager w agencji Walk.

Organizatorem konkursu kierowanego do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingu, interactive jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Gala wręczenia nagród odbyła się 28 maja w Warszawie.

(IKO, 29.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tytus Klepacz rozstaje się z O&M dzień po zwycięstwie w konkursie KTR

Tytus Klepacz (fot. Ogilvy.pl)

Agencja Ogilvy & Mather rozstała się z Tytusem Klepaczem, executive creative directorem, dzień po tym jak odebrał on wraz z zespołem nagrodę Agencji Roku na konkursie KTR. Maciej Twardowski, dotychczasowy executive creative director Ogilvy & Mather, od 1 czerwca będzie sam kierował zespołem kreacji całej grupy Ogilvy w Polsce.

Tytus Klepacz dołączył do O&M w listopadzie 2016 roku. Przeszedł z agencji DDB & tribal, w której pracował od października 2014 roku. Od 2012 roku był zatrudniony w agencji 180heartbeats + Jung v. Matt jako associate creative director. Wcześniej Klepacz był senior copywriterem w Change Integrated, skąd przeniósł się do Euro RSCG Digital (Havas Digital) na stanowisko dyrektora kreacji.

Maciej Twardowski pracę w O&M rozpoczął w listopadzie 2016 roku. Wcześniej, od 2010 roku, pracował w dziale kreacji DDB Warszawa (obecnie DDB & tribal) jako senior art director. Był też art directorem w agencjach Wunderman i Young & Rubicam.

W rozstrzygniętym w poniedziałek 28 maja konkursie Klubu Twórców Reklamy (KTR) Ogilvy & Mather została Agencją Roku, zdobyła dwie złote statuetki i nagrodę Best of Facebook @ KTR 2018 za kampanię społeczną dla Greenpeace pt. "Do ostatniego drzewa".

Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający DDB & tribal, nie jest zdziwiony zakończeniem współpracy z Klepaczem. - Tytus to jeden z najzdolniejszych kreatywnych, ale jest też wyjątkowo bezkompromisowy. Spodziewam się, że na tym tle mogło w agencji dojść do tarć - mówi Gutkowski.

Z Tytusem Klepaczem nie udało się nam skontaktować.

Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny i współwłaściciel agencji Lvov, zauważa, że sukces na konkursie kreatywnym nie jest obecnie miarą powodzenia rynkowego.  - Wiele już było takich przypadków, że agencja zostaje głównym zwycięzcą jakiegoś konkursu, a potem traci klientów lub najważniejszych członków zespołu - przypomina Dagiel.

Agencje Ogilvy & Mather Poland i J. Walter Thompson Lemon Sky (obie należą do WPP) łączą się w Polsce. Proces ich fuzji rozpoczął się 1 kwietnia i ma potrwać do końca 2018 roku. Obie agencje zatrudniają po ok. 100 osób, firmy obecnie łączą swoje biura i na początku czerwca mają mieć wspólną siedzibę. Łączenie struktur agencji powoduje dublowanie się niektórych stanowisk i wynikającą z tego redukcję zatrudnienia. Małgorzata Drozdowska i Agnieszka Klimczak, dyrektorki kreatywne, rozstały się już z J. Walter Thompson. Zwolnione przez nie stanowiska nie będą ponownie obsadzane. - Przed nami kolejny rozdział i wyzwania z nim związane, głównie wynikające z połączenia agencji Ogilvy z JWT - stwierdza Agnieszka Wasilewska, managing director grupy Ogilvy w Polsce.

(AMS, 30.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo