TVP 1 dzięki ”Koronie królów” liderem w grupie ogólnej
(screen z YouTube)
Średnio 2,05 mln widzów oglądało w TVP 1 pierwszy sezon telenoweli historycznej ”Korona królów”. Produkcja kontynuowana będzie w jesiennej ramówce.
Telewizyjna Jedynka pokazywała serial od poniedziałku do czwartku o 18.30 między 1 stycznia a 23 maja. Emitując ”Koronę królów”, stacja miała 16,29 proc. udziału w rynku - najwięcej spośród wszystkich telewizji z tzw. wielkiej czwórki. W tym czasie udział Polsatu wynosi 13,25 proc., TVN - 12,18 proc., a TVP 2 - 5,42 proc. W grupie komercyjnej 16-49 lat TVP 1 zdobył 8,69 proc., przegrywając z Polsatem (17,33 proc.) i TVN (13,09 proc.).
TVP 1 z reklam wokół ”Korony królów” uzyskała 18,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Najwięcej widzów - 3,78 mln - przyciągnął drugi odcinek 1 stycznia o 18.58 (w Nowy Rok pokazano dwa odcinki)
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski w marcu zapowiedział emisję drugiej serii ”Korony królów” jesienią 2018 roku. Latem Jedynka ma przypomnieć pierwszy sezon.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 28.05.2018)