Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starcom: ponad połowa Polaków nie kojarzy marek związanych z mundialem

Spontaniczna znajomość marek związanych z Mistrzostwami Świata 2018 (fot. materiały prasowe)

Dom mediowy Starcom zbadał świadomość marek, które Polakom kojarzą się z Mistrzostwami Świata w Rosji i polską reprezentacją piłkarską. Z badania wynika, że ponad 60 proc. respondentów nie potrafiło wskazać żadnej marki.

Na pytanie o marki kojarzące się z finałami Mistrzostw Świata badani spontanicznie najczęściej wskazywali: Coca-Colę (13 proc.), Adidas (7 proc.), Pepsi (5 proc.), Nike (5 proc.) i Visa (4 proc.), przy czym Coca-Cola, Adidas i Visa są oficjalnymi partnerami FIFA.

Press

W badaniu znajomości wspomaganej najczęściej wskazywano: Coca-Colę (50 proc.) i Adidas (46 proc.). Na trzecim miejscu w zestawieniu pojawiła się marka Nike (43 proc.), która nie jest oficjalnie związana z FIFA, ale dostarcza sprzęt dla polskiej reprezentacji. Dalej wskazywano: McDonald’s (40 proc.), Visa (39 proc.), Hyundai/KIA (36 proc.).

Press

Mniej respondentów, niż w przypadku pytania o marki kojarzące się z Mistrzostwami Świata, spontanicznie wymieniło marki związane z polską reprezentacją piłki nożnej. Aż 65 proc. badanych nie wskazało żadnej marki. Najczęściej wymienianą marką była Biedronka (8 proc.). Dalej były: Coca-Cola (7 proc.), Nike (4 proc.) i Lotos (3 proc.). 

Press

W badaniu świadomości wspomaganej 52 proc. respondentów wskazało głównego sponsora reprezentacji, czyli Lotos, a także Biedronkę. Kolejno wskazywano marki: Alior Bank i Ustronianka (po 42 proc.), Cinkciarz.pl (38 proc.), Coca-Cola (37 proc.), Leroy Merlin (36 proc.) – ostatnia z wymienionych marek sponsoruje polską reprezentację od sierpnia 2016 roku. 

Press

Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu, komentuje: "Wyniki potwierdzają tylko, że inwestycje w marketing sportowy przynoszą zamierzone efekty, gdy są rozpisane na lata i traktowane długofalowo. Najbliższe tygodnie pokażą, czy oprócz zestawu marek oficjalnie wspierających FIFA i PZPN, pojawią się reklamodawcy, którzy będą potrafili wykorzystać to najważniejsze sportowe wydarzenie do zbudowania wystarczająco silnych asocjacji z ich markami".

Badanie pochodzi z serii HX Study, przeprowadzono je w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna w dniach 11-13 maja 2018 roku. Wykorzystano w nim reprezentatywną grupę internautów w wieku powyżej 18 lat.

(IKO, 27.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.