Polkomtel ma zapłacić 4,9 mln zł kary za reklamy wprowadzające w błąd
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie spółki Polkomtel w sprawie nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kary ponad 4,9 mln zł za wprowadzające w błąd reklamy.
Sprawa sięga grudnia 2012 roku, kiedy UOKiK zakwestionował kampanię reklamową sieci komórkowej 36.6 prowadzoną przez Polkomtel (m.in. w telewizji i na nośnikach reklamy zewnętrznej). Operator informował w kampanii, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę, ale w tych samych przekazach nieczytelnie podawał, że promocją nie objęto sieci Play. Ponadto operator "nie informował, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie do wybranych przez użytkownika numerów sieci stacjonarnych i komórkowych, po ich wcześniejszym odpłatnym ustaleniu".
UOKiK nałożył wówczas na Polkomtel karę ponad 4,9 mln zł. W 2014 roku SOKiK uchylił ją częściowo i obniżył do ponad 2,5 mln zł. Jednak w 2016 roku Sąd Apelacyjny zdecydował o przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania.
22 maja 2018 roku UOKiK poinformował, że w marcu br. SOKiK oddalił odwołanie spółki. Zdaniem sądu reklama była nieczytelna i mogła wprowadzać klientów w błąd.
(IKO, 27.05.2018)