Dział: PRASA

Dodano: Maj 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PWPW przegrała proces z wydawcą "Newsweek Polska"

Proces wytoczony przez PWPW dotyczył tekstu Michała Krzymowskiego "Wielki strach w fabryce dokumentów" (screen z Newsweek.pl)

Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że Ringier Axel Springer Polska, wydawca tygodnika "Newsweek Polska", nie musi płacić 1 mln zł i przepraszać Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Proces dotyczył tekstu Michała Krzymowskiego pt. "Wielki strach w fabryce dokumentów". Wyrok nie jest prawomocny.

Krzymowski w "Newsweek Polska" w lipcu 2016 roku napisał m.in., że w PWPW na początku funkcjonowania tam nowego zarządu zwolniono z pracy wdowca z trójką dzieci i ojca umierającej dziewczynki. Opisał też m.in. comiesięczne msze w intencji firmy, jej pracowników i rodzin.

PWPW wytoczyła pozew cywilny przeciwko RASP we wrześniu 2016 roku. Dotyczył on ochrony dóbr osobistych firmy PWPW i jej zarządu.

W czwartek 24 maja 2018 roku sąd oddalił powództwo PWPW. Mec. Konrad Orlik, który reprezentował wydawcę "Newsweeka", powiedział nam, że jest zadowolony z wyroku: - W uzasadnieniu sąd zwrócił uwagę na ważny społeczny cel tej publikacji - mówi Orlik.

Przeciwko Michałowi Krzymowskiemu kierownictwo PWPW założyło też sprawę karną o zniesławienie, a w innej ze spraw domagało się sprostowania. Sprawa karna została wycofana z sądu, a sprawa o sprostowanie została przez sąd oddalona. PWPW  wnioskowała też do prokuratury, by sprawdziła, czy Michał Krzymowski, pisząc swój artykuł, nie dopuścił się szpiegostwa.

Michał Krzymowski w lutym 2018 roku odszedł z "Newsweek Polska". Obecnie współpracuje z firmą byłego posła PiS i byłego wiceprezesa partii KORWiN Przemysława Wiplera. Zajmuje się doradztwem w zakresie komunikacji i PR.

(GDYJ, 25.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Maj 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2017 roku PAP miała 3,2 mln zł straty, wzrosło zatrudnienie

W PAP wzrosło zatrudnienie (fot. Marek Mazurkiewicz / CC BY-SA 3.0)

W 2017 roku Polska Agencja Prasowa miała 3,2 mln zł straty (rok wcześniej zanotowała zysk 160 tys. zł) - wynika ze sprawozdania z działalności spółki.

Prezes PAP Wojciech Surmacz potwierdza, że do Rady Mediów Narodowych wpłynęło sprawozdanie z działalności PAP w 2017 roku. Z informacji, do których dotarł "Presserwis", wynika, że wyszczególniono w nim, iż  przychody agencji ze sprzedaży serwisów w 2017 roku wyniosły 24,9 mln zł i były niższe o 1,3 mln zł niż w 2016 roku. Przychody ze sprzedaży serwisów biznesowych spadły o około 500 tys. zł i o tyle samo zmniejszyły się wpływy z serwisu fotograficznego.

Natomiast w 2017 roku w agencji zatrudnionych było 411 osób (w tym 277 dziennikarzy) - rok wcześniej 371 osób (w tym 249 dziennikarzy).

W październiku 2017 roku prezes PAP Artur Dmochowski, po tym jak został zawieszony, złożył rezygnację. Od stycznia 2018 roku prezesem PAP jest Wojciech Surmacz, a wiceprezesem Tomasz Przybek.

(GDYJ, 25.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo