Grupa PMPG Polskie Media raportuje niższe przychody i wyższy zysk
Grupa PMPG Polskie Media SA, do której należą m.in. "Wprost" i "Tygodnik do Rzeczy", w pierwszym kwartale 2018 roku miała mniejsze niż rok temu przychody, ale raportuje większy zysk.
Przychody grupy wyniosły 11,44 mln zł (spadek o 4 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 r.). Zysk netto urósł o 74 proc., do 2,45 mln zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł natomiast o 70 proc., do 2,89 mln zł.
Jak podano w komunikacie spółki, spadek przychodów związany jest m.in. z transferem działalności wydawniczej do internetu. "Dobre wyniki wypracowane w I kwartale potwierdzają skuteczność naszej strategii transformacji cyfrowej wydawnictwa w kierunku mediów internetowych. Z sukcesem rozwijamy treści i osiągamy coraz lepsze zasięgi, dzięki czemu z nawiązką niwelujemy spadki na rynku tradycyjnej prasy" – wskazuje Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.
(GDYJ, 22.05.2018)