Dział: PRASA

Dodano: Maj 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Tygodnik Podhalański” sprzedawany z samochodu z megafonem (wideo)

Gazeta ma nowy samochód, który ma służyć nie tylko do rozwożenia gazet (Screen: YouTube.com)

Rusza sprzedaż obwoźna „Tygodnika Podhalańskiego”. Gazeta będzie sprzedawana z samochodu jeżdżącego po wsiach oraz małych miastach Podhala, Spiszu i Orawy. Dyskonty nie chciały dystrybuować "Tygodnika Podhalańskiego".

- Pojawiły się sieci handlowe, zaczęły znikać małe sklepiki, w których można było kupić lokalną prasę. Rozmawialiśmy z dyskontami o możliwości sprzedaży gazet, ale bez skutku. Dlatego postanowiliśmy kupić samochód, zamontować megafon i w ten sposób dotrzeć do tych miejsc, gdzie są problemy z dostaniem naszej gazety - wyjaśnia Jerzy Jurecki, wydawca „Tygodnika Podhalańskiego”.
Po raz pierwszy samochód wyruszy w trasę w czwartek 17 maja br. Pierwszym przystankiem będzie wieś Kluszkowce, której dotyczy okładkowy temat najnowszego wydania tygodnika. Gazety będą rozwozić pracownicy redakcji, w tym Jurecki. Samochód z gazetami ma jeździć w czwartki i piątki od Szczawnicy na wschodzie po Jabłonkę na zachodzie regionu. - Nasze nowe auto niewiele pali, ale nie przeliczamy wszystkiego na pieniądze, bo chcemy osiągnąć większe korzyści, niż jedynie sprzedaż dodatkowych egzemplarzy. Będziemy bardziej widoczni w regionie i bliżej naszych czytelników - podkreśla Jurecki.

(PAZ, 16.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Maj 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziś poznamy laureatów Grand Press Photo 2018

Dziś poznamy laureatów największego Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Prasowej Grand Press Photo 2018. 76 fotografów walczy o nagrody za zdjęcia, reportaże i projekty dokumentalne. Gala finałowa rozpocznie się o godz. 19.30 w warszawskim Kinie Praha. 

Gościem specjalnym będzie Stefano De Luigi – fotoreporter agencji VII, wielokrotny laureat World Press Photo. To do niego, jako przewodniczącego jury tegorocznej edycji Grand Press Photo, należał decydujący głos przy wyborze nagrodzonych zdjęć. Oprócz niego w jury zasiadali: Beata Łyżwa-Sokół („Gazeta Wyborcza”), Arkadiusz Gola („Dziennik Zachodni), Peer Grimm (Deutsche Presse-Agentur), Andrej Reiser, Andrzej Zygmuntowicz.

Spośród ok. 4,8 tys. zdjęć nadesłanych na konkurs jury zakwalifikowało do finału 65 zdjęć pojedynczych i 15 reportaży.

Grand Press Photo 2018

Wśród zdjęć pojedynczych nagrody zostaną przyznane w kategoriach: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Środowisko, Kultura i rozrywka, Portret. W grupie fotoreportaży nagrody zostaną przyznane w kategoriach: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Środowisko, Kultura i rozrywka.

Partnerem kategorii Ludzie została firma Sanofi, natomiast partnerem kategorii Kultura i rozrywka – Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Własną nagrodę w kategorii Życie codzienne przyzna firma Provident Polska – partner tej kategorii. Spośród wszystkich nominowanych zdjęć dodatkową nagrodę przyzna mecenas konkursu – Nikon.

Główna nagroda Grand Press Photo zostanie przyznana za Zdjęcie Roku. Jego autor otrzyma 10 tys. zł.

Osobną kategorią jest Projekt dokumentalny. Fotografowie mogli zgłaszać materiały o walorach informacyjno-poznawczych, nad którymi pracowali co najmniej dwa lata. Miały one dotyczyć jakiegoś obszaru życia społecznego, politycznego, gospodarczego, historii, kultury itp. – czyli reprezentować fotografię prasową, dokumentalną. Na konkurs wpłynęło 39 projektów. Jury zakwalifikowało do finału pięć z nich.

Co roku „Press” wprowadza jakąś nowość, poszukując talentów na rynku fotografii prasowej i dokumentalnej. W tym roku ustanowił kategorię Young Poland – dla fotografów, którzy nie ukończyli 26. roku życia, mogą wykazać się już dorobkiem fotograficznym i nigdy wcześniej nie startowali w konkursie Grand Press Photo. To chęć sprawdzenia, jak młodzi fotografowie widzą swoje pokolenie w stulecie odzyskania niepodległości przez Polskę.

W czwartek poznamy także zwycięzcę osobnego konkursu na fotograficzną książkę roku. Główna nagroda to tytuł Photo Book of The Year 2017. W jury zasiadali specjaliści od fotografii, grafiki i projektowania: Maga Sokalska, Jan Piechota, Mateusz Sarełło, Zbigniew Tomaszczuk. Do konkursu zgłoszono 19 książek. Oceniając je, jury brało pod uwagę projekt graficzny, jakość prezentowanej fotografii – szczególnie edycję – i poziom edytorski wydania. Do finału przeszły cztery książki.

Stefano De Luigi przewodniczącym jury Grand Press Photo

Grand Press Photo organizuje od 2005 roku magazyn „Press”. To konkurs dla zawodowych fotoreporterów pracujących w redakcjach prasowych, internetowych, w agencjach fotograficznych oraz dla freelancerów. Tradycyjnie już jury przewodniczy światowej klasy fotoreporter, laureat World Press Photo – w tym roku jest to Stefano De Luigi z agencji VII. 

Jako fotoreporter zaczynał w 1988 roku. W latach 1989–1996 pracował dla Muzeum Luwru. Znany jest z pracy nad wieloletnimi projektami: „Celebrities”, „Pornoland”, „Cinema Mundi”, „Blindness”. Ten ostatni został wydany w postaci albumu „Blanco” w 2010 roku, który zdobył POYi Best Photography Book Award 2011. 

Stefano De Luigi określany jest mianem fotografa intelektualisty, dla którego fotografia jest narzędziem do zrozumienia siebie i innych. Jego zdjęcia publikowały największe tytuły, m.in. „Stern”, „Paris Match”, „Le Monde”, „Time”, „The New Yorker”, „Geo”, „Vanity Fair”, „El País”. Swoje fotografie prezentował na autorskich wystawach w Genewie, Nowym Jorku, Atenach, Mediolanie, Wenecji. W 2000 roku otrzymał wyróżnienie w Leica Oskar Barnack Award, światowym konkursie poświęconym fotografii reportażowej. Jest też zwycięzcą Days Japan International Photojournalism Award, laureatem Festival de Saint-Brieuc, Getty Grant for Editorial Photography. Mieszka na stałe w Paryżu. 

Grand Press Photo 2018 – transmisja w internecie

Transmisja z gali tworzona we współpracy z firmą TVIP prowadzona będzie na facebookowych profilach Press i Grand Press Photo oraz na stronie www.grandpressphoto.pl

Po ogłoszeniu wyników na stronie www.grandpressphoto.pl zostaną zaprezentowane wszystkie finałowe fotografie. 

Mecenasem konkursu i gali jest Nikon

Partnerami konkursu i gali są: Sanofi, Provident Polska, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oraz Inicjatywa Nasza Niepodległa

Partnerem wystaw jest Drukarnia Andrus

Partnerami gali są firmy: Kino Praha, Bistro pod Sowami, Pepsi, Grupa Żywiec, TVIP, FilmGarden, Audio Network, Soundflower 

Patroni medialni to: Fotopolis.pl, „Digital Camera”, Jetline

CP

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo