„New York Times” ma już prawie 2,8 mln cyfrowych prenumeratorów
Przychody z reklam w wersji drukowanej "New York Times" utrzymały się na względnie stabilnym poziomie. (fot. Pixabay.com)
W pierwszym kwartale br „New York Times” zdobył 139 tys. cyfrowych prenumeratorów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Jak poinformował wydawca, w pierwszym kwartale 40 tys. subskrybentów dołączyło dzięki oddzielnym cyfrowym produktom, takim jak aplikacja z przepisami kucharskimi lub krzyżówkami. Łącznie, za dostęp do cyfrowej wersji „New York Times” płaci już prawie 2,8 mln użytkowników.
Jak informuje wydawca, przychód całkowity wyniósł 414 mln dol., o 3,8 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2017 roku. Przychody ze sprzedaży prenumerat wzrosły o 7,5 proc. do 260 mln dol. i stanowią prawie 63 proc. wszystkich przychodów.
Mimo wzrostu liczby prenumeratorów, przychody „New York Times” z reklamy cyfrowej spadły o 6 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim. Przychody z reklamy cyfrowej wyniosły 46,7 mln dol. i stanowiły 37 proc. przychodów reklamowych nowojorskiego dziennika. Jest to pierwszy tego typu spadek od 2016 roku. W pierwszym kwartale ub.r. przychody z reklamy cyfrowej wzrosły o 19 proc., co było w części zasługą tzw. Trump bump, czyli zwiększonego zainteresowania użytkowników informacjami związanymi z amerykańskim prezydentem Donaldem Trumpem.
Wydawca spodziewa się dalszego spadku przychodów z reklamy cyfrowej w drugim kwartale, ale wyraził też pewność, że sytuacja ulegnie poprawie w trzecim kwartale.
Przychody z reklam w wersji drukowanej "New York Times" utrzymały się na względnie stabilnym poziomie, a wydawca nazwał je „najlepszymi od trzeciego kwartału 2015 roku”. Pierwszy kwartał br. był pod tym względem gorszy zaledwie o 2 proc. niż rok wcześniej, ale wówczas przychody reklamowe z druku spadły o 18 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.
(MM, 08.05.2018)