Zuckerberg spotkał się z przedstawicielami amerykańskich mediów
Założyciel i szef Facebooka Mark Zuckerberg na nieformalnym spotkaniu z przedstawicielami ponad 20 amerykańskich wydawnictw i nadawców zapewnił, że zatrudni ponad 20 tys. ludzi do walki z mową nienawiści w jego serwisie społecznościowym.
Przedstawiciele „Wall Street Journal”, „New York Times”, „Time”, CNN, także serwisów Buzzfeed, Business Insider i innych mediów spotkali się z Zuckerbergiem w mieszczącym się w Dolinie Krzemowej hotelu Rosewood, na konferencji OTR. Jak informuje Business Insider, nazwa wydarzenia była nieprzypadkowa, gdyż „OTR” to skrót od „off the record” i właśnie taki nieformalny charakter z założenia miało mieć spotkanie wydawców z szefem Facebooka.
Szef Facebooka przez ponad godzinę rozmawiał z wydawcami i nadawcami o relacjach Facebooka z mediami oraz o jego roli w świecie informacji i dziennikarstwa. Argumenty Zuckerberga były zbliżone do tych wygłoszonych kilka tygodni wcześniej przed amerykańskim Kongresem – zamiarem Facebooka było udostępnienie użytkownikom narzędzia do ekspresji, a jego intencją nie było doprowadzenie do nasilenia mowy nienawiści, fałszywych informacji, polaryzacji elektoratów i mediów.
Dlatego Facebook ma zatrudnić około 20 tys. osób, które będą sprawdzały wiralowe posty użytkowników pod kątem mowy nienawiści. Dodatkowe 3-4 tys. osób będą pod tym kątem weryfikować kampanie reklamowe na Faceboku. Zuckerberg zapewnił, że również w tym kierunku rozwijać będzie Facebookowe algorytmy sztucznej inteligencji. I chociaż działania te pochłoną miliardy dolarów, „jest to coś, co należy zrobić” – miał według Business Insidera powiedzieć szef Facebooka.
(MM, 05.05.2018)