Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Teleexpress" stracił w kwietniu 837 tys. widzów

Prowadzący "Teleexpress": Rafał Patyra, Beata Chmielowska-Olech i Michał Cholewiński (fot.TVP)

Spośród programów informacyjnych w kwietniu 2018 roku najwięcej widzów rok do roku stracił "Teleexpress" w TVP 1 – prawie 837 tys.

"Fakty" w kwietniu br. śledziło w TVN średnio 2,355 mln widzów – o 484 tys. mniej niż w kwietniu 2017 roku. "Wiadomości" TVP 1 oglądało 1,876 mln widzów - i rok do roku ubyło ich 618 tys. "Wydarzenia" w Polsacie oglądało 1,72 mln widzów – o 229 tys. mniej niż przed rokiem.

Widownia "Teleexpressu" w TVP 1 zmalała - o 837 tys., do 1,632 mln – najwięcej spośród wszystkich programów informacyjnych. Z kolei "Panoramę" w TVP 2 oglądało 981 tys. widzów (o 245 tys. mniej).

Po uwzględnieniu równoległej emisji w TVN 24 BiS łączna widownia "Faktów" wyniosła 2,524 mln, a "Wydarzeń" – po uwzględnieniu równoczesnej emisji w Polsat News i Polsat News 2 – 2,1 mln widzów.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(IKO, 02.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN z największymi stratami widowni w kwietniu

Odcinek serialu "M jak miłość" wyemitowany 3 kwietnia oglądało blisko 6,06 mln widzów (screen: YouTube)

Polsat w kwietniu br. utrzymał się na pozycji lidera pod względem udziału w rynku telewizyjnym w grupie ogólnej. Pomimo mniejszej całkowitej liczby widzów swój udział w tej grupie poprawiła TVP 2. Wśród widowni komercyjnej pierwszą pozycję utrzymuje TVN, choć stracił najwięcej odbiorców.

Telewizja Polsat w kwietniu br. osiągnęła 10,47 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, co oznacza dla tej stacji spadek o 0,7 proc. względem kwietnia ub.r. Na drugiej pozycji znalazł się TVN z 9,41 proc. widowni (spadek aż o 1,01 proc.) przed TVP 1 z udziałem w rynku na poziomie 8,79 proc. (spadek o 0,02 proc.) i TVP 2, które oglądało 8,34 proc. widzów (wzrost o 0,47 proc.) mimo spadku całkowitej miesięcznej widowni stacji z 516,44 tys. do 497,79 tys. rok do roku.

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych stacji w grupie ogólnej znalazły się również: TV 4 - 4,64 proc. (wzrost z 4,23 proc.), TVN 24 - 4,11 proc. (spadek z 4,3 proc.), TV Puls - 3,74 proc. (wzrost z 3,06 proc.), TVP Info - 3,44 proc. (spadek z 3,48 proc.), TVN 7 - 3,15 proc. (spadek z 3,38 proc.) i TTV - 2,24 proc. (wzrost z 1,7 proc.).

W grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) pierwszą pozycję w kwietniu br. utrzymał TVN, który uzyskał 12,3 proc. udziału w rynku (spadek z 13,82 proc.), a drugie miejsce - Polsat z 11,64 proc. rynku (spadek z 12,44 proc.). TVP 2 miało 6,87 proc. udziału w tej grupie (wzrost z 6,7 proc.), a TVP 1 - 5,38 proc. (wzrost z 5,29 proc.).

Dalsze pozycje w Top 10 stacji pod względem udziału w widowni telewizyjnej w przedziale 16-49 lat zajęły: TV 4 - 4,34 proc. (wzrost z 4,32 proc.), TV Puls - 4,17 proc. (wzrost z 3,31 proc.), TVN 7 - 3,37 proc. (spadek z 3,71 proc.), TTV - 3,03 proc. (wzrost z 2,16 proc.) i TVN 24 - 2,1 proc. (spadek z 2,34 proc.) ex aequo z Puls 2 (wzrost z 1,79 proc.).

Najpopularniejszym programem w kwietniowej ramówce był serial TVP 2 "M jak miłość", który 3 kwietnia oglądało blisko 6,06 mln widzów (37,91 proc. widowni). Spadek widowni TVP 1 zamortyzowała transmisja z meczu Ligi Mistrzów Bayernu Monachium z Realem Madryt 25 kwietnia (23,58 proc.), a w wypadku Polsatu - komedia "7 rzeczy, których nie wiecie o facetach" (20,8 proc. widowni).

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(MK, 02.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo