Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starcom: 42 proc. Polaków planuje majówkę

(fot. pixabay.com)

Według raportu domu mediowego Starcom, 42 proc. Polaków zaplanowało tegoroczną majówkę.

Jak zwraca uwagę Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu, majówka zajmuje drugie miejsce w zestawieniu przerw urlopowych pod względem atrakcyjności i wyczekiwania (na pierwszym miejscu są wakacje).

"Majówka to wyzwanie dla rynku telewizyjnego, w szczególności pod względem planowania działań reklamowych w tym medium. Z reguły mamy do czynienia ze sporymi zmianami w oglądalności poszczególnych pasm oraz kanałów, szczególnie w segmentach wielkomiejskich oraz lepiej uposażonych, czyli wśród tych osób, które szczególnie chętnie korzystają z kilku dni wolnego" - komentuje Kolenkiewicz. Wskazuje, że oglądalność telewizji w czasie majówki jest uzależniona w dużej mierze od pogody.

Z badania wynika, że najchętniej Polacy spędzają majówkę u rodziny lub znajomych – odpowiedziało tak 24 proc. respondentów, a także w domu (23 proc.) lub na działce (22 proc.). 13 proc. badanych wybiera się w polskie góry, a 12 proc. nad polskie jezioro lub zalew. Za to 9 proc. Polaków spędzi ten czas w pracy. Poza granicami kraju majówkę spędzi 7 proc. Polaków (tylko 3 proc. skorzysta z usług biura podróży). Ponad połowa badanych szacuje, że ich wydatki związane z majówką nie przekroczą 500 zł, a tylko jeden na stu Polaków zamierza na nią wydać powyżej 4 tys. zł.

21 proc. respondentów chce wyjechać na więcej niż 5 dni. Na trzy lub cztery dni wypoczynku zdecydowało się 50 proc. badanych.

Najpopularniejszą formą spędzania wolnego czasu jest grillowanie i piknikowanie (54 proc.). Dalej jest zwiedzanie/podróżowanie (35 proc.), słuchanie muzyki (26 proc.), odwiedzanie znajomych i rodziny (25 proc.), uprawianie sportu (19 proc.), a oglądanie filmów bądź seriali (18 proc.). 10 proc. badanych przyznaje, że nic nie będzie robić.

Najczęstszym powodem braku planów na majówkę są finanse i brak czasu.

Pod względem rodzaju spożywanego alkoholu liderem zestawienia jest piwo (wskazało je 59 proc. respondentów, którzy zamierzają spożywać alkohol). Dalej były: wódka (27 proc.), wino (22 proc.), drinki (19 proc.). Twórcy raportu zwracają uwagę, że wśród młodych osób (18-24) w stosunku do pozostałych segmentów wiekowych widać tendencję wzrostową w kategorii cydrów i piw smakowych.

Badanie z serii HX Study przeprowadzono na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie 1052 osób w wieku 18 lat i więcej. Wykorzystano metodę CAWI.

(IKO, 01.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.