Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Strona główna Onet.pl najpopularniejsza w marcu

Stronę główną Onet.pl odwiedziło w marcu 8,6 mln internautów używających komputerów osobistych (screen Onet.pl)

W marcu strona główna Onet.pl (Grupa Onet-RASP) była najpopularniejsza wśród największych portali w kategorii użytkowników komputerów osobistych oraz telefonów komórkowych – wynika z danych PBI/Gemius.

Stronę główną Onet.pl odwiedziło w marcu 2018 roku 8,6 mln internautów używających komputerów osobistych (o 0,1 proc. więcej niż w marcu 2017 roku). Dla porównania stronę główną Wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 8,4 mln użytkowników (o 5,7 proc. więcej), Interia.pl (Grupa Interia) 5 mln (o 14,05 proc. więcej), a Gazeta.pl (Agora) – 2,4 mln (o 21,8 proc. więcej).

W marcu 2018 roku strona główna Onet.pl była najpopularniejsza także wśród internautów korzystających z telefonów komórkowych. Odwiedziło ją 5,8 mln użytkowników (o 38, 8 proc. więcej niż w marcu 2017 roku). Na kolejnych miejscach były: Wp.pl – 5,2 mln (o 21,7 proc. więcej), Interia.pl –1,9 mln (o 17,9 proc. więcej) i Gazeta.pl – 664,1 tys. (o 15,1 proc. mniej).

(GDYJ, 30.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstaje punkt kontaktowy dla zbanowanych w social mediach

(fot. Pixabay.com)

Ministerstwo Cyfryzacji przygotowuje punkt kontaktowy dla osób niesłusznie zablokowanych w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku. Prace trwają od kilku miesięcy, mogą zostać ukończone w ciągu kilku tygodni.

Jak dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis", punkt kontaktowy miałby stanowić dodatkową opcję dla osób, które po wyczerpaniu procedury odwoławczej oferowanej przez dany serwis społecznościowy wciąż będą uważały, że ich treści zostały zablokowane niesłusznie, np. z powodu błędu czy niezrozumienia polskich uwarunkowań kulturowych. W razie pozytywnej weryfikacji takiego wniosku będzie on przekazywany do ponownego rozpatrzenia.

- Rozmowy się toczą, i to nie tylko z Facebookiem, lecz również z innymi platformami. Jesteśmy w fazie doprecyzowywania pewnych propozycji. Jednak za wcześnie, by podawać szczegóły czy też konkretne terminy – informuje Karol Manys z biura prasowego Ministerstwa Cyfryzacji.

"Gazeta Wyborcza" podała w piątek, że punkt kontaktowy obsługiwany przez urzędników Ministerstwa Cyfryzacji ma zacząć działać jeszcze w czerwcu. Technicznej pomocy przy jego działaniu ma dostarczać Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa. Według informacji "Presserwisu", dokładna data uruchomienia inicjatywy nie została jeszcze wyznaczona, jednak prace weszły już w etap doprecyzowywania konkretnych propozycji. Finalizacja projektu może zająć od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Media społecznościowe są przedmiotem krytyki ze względu na z jednej strony przyczynianie się do rozpowszechniania dezinformacji, mowy nienawiści i treści ekstremistycznych czy propagandowych, z drugiej - nieprzejrzystą politykę moderacyjną i brak jasnych procedur odwoławczych dla użytkowników, których treści zostały usunięte lub zablokowane. W 2017 roku przedstawiciele Facebooka, YouTube'a i Twittera byli w tej sprawie kilkakrotnie przesłuchiwani przez członków amerykańskiego Kongresu. 24 kwietnia 2018 roku Facebook zdecydował się na ujawnienie swoich wewnętrznych procedur i wprowadzenie nowego systemu 24-godzinnych odwołań od zautomatyzowanych działań porządkowych.

27 kwietnia Facebook zdecydował się na całkowite wykluczenie z platformy Obozu Narodowo-Radykalnego i Narodowego Odrodzenia Polski oraz powiązanej z nimi symboliki ze względu na propagowanie treści rasistowskich, antysemickich i homofobicznych. Nie wiadomo, czy planowany przez resort cyfryzacji punkt kontaktowy dawałby zablokowanym organizacjom możliwość odwołania.

(MK, 30.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo