W marcu firmy handlowe więcej wydały na reklamę w radiu niż w telewizji
(fot. Fancycrave/Pixaby.com)
W marcu 2018 roku firmy z sektora handel wydały na promocję w mediach 548,4 mln zł, czyli o 15 proc. więcej, niż rok temu w marcu – wynika z danych cennikowych netto Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów). Najchętniej kupowano reklamy w radiu.
Firmy handlowe na promocję w radiu przeznaczyły 242,5 mln zł, co oznacza wzrost o 39,67 proc. w porównaniu z marcem ub.r. Wydatki na reklamę radiową wyprzedziły wydatki na reklamę w telewizji (rok do roku), na którą przeznaczono 223,9 mln zł (wzrost o 6,34 proc.).
W pozostałych mediach handlowcy ograniczyli promocję w mediach. Na nośniki reklamy zewnętrznej wydano 30,3 mln zł (spadek o 11,26 proc.). Wydatki na reklamę w magazynach wyniosły 25,2 mln zł (spadek o 2,37 proc.), w gazetach – 19,7 mln zł (spadek o 5,37 proc.). Na indoor wydano 1,4 mln zł (spadek o 6,57 proc.), a na kino 5,4 mln zł (Kantar Media zmienił metodologię liczenia wydatków dla kina).
Najwięcej na reklamę w sektorze handel wydał w marcu br. Lidl – 77,6 mln zł (wzrost o 18,42 proc.). Firma Terg wydała 40,8 mln zł (wzrost o 95,56 proc.). Dalej były: Euro-Net Warszawa – 36,9 mln zł (wzrost o 57,04 proc.), Jeronimo Martins Polska – 36,7 mln zł (wzrost o 35,36 proc.), Metro Group – 32,8 mln zł (wzrost o 18,79 proc.).
W marcu 2018 roku po raz pierwszy wprowadzono niedziele niehandlowe.
(IKO, 26.04.2018)