Afera Cambridge Analytica bez przełożenia na wyniki Facebooka
(fot. Pixaby.com)
W pierwszym kwartale 2018 roku Facebook uzyskał 11,97 mld dolarów przychodu (wzrost o 49 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 roku) i 4,99 mld dol. zysku netto (wzrost o 63 proc.). Wydatki spółki wzrosły o 39 proc. względem pierwszego kwartału 2017 roku.
Choć w połowie marca wyszło na jaw, że brytyjska firma Cambridge Analytica mogła pozyskać dane nawet kilkudziesięciu milionów użytkowników Facebooka (w większości zupełnie tego nieświadomych), zmuszając prezesa Marka Zuckerberga do przeprosin i złożenia zeznań przed amerykańskim Kongresem, najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie odnotowała wzrost liczby użytkowników do 2,2 mld (o 13 proc. rok do roku). Analitycy eMarketer spodziewają się, że w 2018 roku Facebook uzyska 18 proc. całkowitych światowych przychodów z reklam cyfrowych.
Aby ograniczyć ryzyko i przeciwdziałać negatywnym efektom skandali Facebook planuje zwiększyć wydatki spółki na bezpieczeństwo o 50-60 proc. (w porównaniu do wcześniej zapowiadanego wzrostu o 45-60 proc.). Kategoria ta obejmuje działania związane z ochroną prywatności, a także usuwaniem fałszywych kont, mowy nienawiści oraz brutalnych treści wideo.
(MK, 26.04.2018)