Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Afera Cambridge Analytica bez przełożenia na wyniki Facebooka

(fot. Pixaby.com)

W pierwszym kwartale 2018 roku Facebook uzyskał 11,97 mld dolarów przychodu (wzrost o 49 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 roku) i 4,99 mld dol. zysku netto (wzrost o 63 proc.). Wydatki spółki wzrosły o 39 proc. względem pierwszego kwartału 2017 roku.

Choć w połowie marca wyszło na jaw, że brytyjska firma Cambridge Analytica mogła pozyskać dane nawet kilkudziesięciu milionów użytkowników Facebooka (w większości zupełnie tego nieświadomych), zmuszając prezesa Marka Zuckerberga do przeprosin i złożenia zeznań przed amerykańskim Kongresem, najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie odnotowała wzrost liczby użytkowników do 2,2 mld (o 13 proc. rok do roku). Analitycy eMarketer spodziewają się, że w 2018 roku Facebook uzyska 18 proc. całkowitych światowych przychodów z reklam cyfrowych.

Aby ograniczyć ryzyko i przeciwdziałać negatywnym efektom skandali Facebook planuje zwiększyć wydatki spółki na bezpieczeństwo o 50-60 proc. (w porównaniu do wcześniej zapowiadanego wzrostu o 45-60 proc.). Kategoria ta obejmuje działania związane z ochroną prywatności, a także usuwaniem fałszywych kont, mowy nienawiści oraz brutalnych treści wideo.

(MK, 26.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook wprowadzi zmiany w dostępie dla młodszych użytkowników

(fot. Pixaby.com)

Facebook wprowadzi w Europie zmiany w dostępie użytkowników poniżej 16. roku życia do oferowanych przez nią usług, takich jak serwis społecznościowy Facebook i komunikator WhatsApp. To część zmian związanych z unijnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, które wchodzi w życie 25 maja.  

W wypadku WhatsAppa nowy regulamin wymaga, by zarówno nowi, jak i dotychczasowi użytkownicy znajdujący się pod europejską jurysdykcją potwierdzili, że ukończyli 16 lat. Młodsze osoby w ogóle nie będą mogły korzystać z komunikatora, nawet jeżeli założyły konto przed tymi zmianami. Poza Europą WhatsApp utrzymuje dotychczasowy próg 13 lat. Na całym świecie z WhatsAppa korzysta 1,5 mld osób.

Facebook, do którego należy WhatsApp, nie wprowadzi podobnych zmian w całej usłudze, będzie jednak wymagać, aby użytkownicy w przedziale 13-15 lat wskazali rodzica lub opiekuna, który wyrazi zgodę na korzystanie przez nich z platformy - w przeciwnym razie nie uzyskają pełnego dostępu do usługi.

Firma na razie nie przedstawiła nowego regulaminu dla Instagrama, z którego korzystają głównie młodsi użytkownicy. Nawet w ramach obowiązujących zasad z żadnej z usług Facebooka nie mogą korzystać dzieci poniżej 13. roku życia.

Nie wiadomo, w jaki sposób Facebook zamierza weryfikować wiek osób zakładających konta. 

(MK, 26.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo