Twitter wykazuje zyski i wprowadza zmiany pod kątem RODO
(fot.pixabay.com)
W pierwszym kwartale br. Twitter po raz drugi w historii spółki odnotował zyski, przekraczając oczekiwania analityków. Równocześnie spółka ogłosiła zmiany w swoich zasadach użytkowania i polityce prywatności pod kątem unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
Liczba miesięcznych aktywnych użytkowników Twittera wzrosła o 3 proc. do 336 mln (w porównaniu do prognozowanych 334 mln), w tym o 5 mln poza USA. Kwartalne przychody spółki wyniosły 665 mln dolarów (wzrost o 21 proc. rok do roku), z czego 575 mln pochodziło z reklam - w tym ponad połowa z reklam wideo dobrze przyjętych m.in. na rynkach japońskim i chińskim.
Sprzedaż międzynarodowa przełożyła się na 48 proc. przychodów (wzrost o 53 proc. rok do roku w porównaniu do zaledwie 2 proc. wzrostu na rynku amerykańskim). Zysk netto firmy wyniósł 61 mln dolarów (w porównaniu do straty 61,6 mln dol. w pierwszym kwartale ub.r.).
Mimo lepszych niż spodziewane wyników kwartalnych, po początkowym skoku notowań kurs spółki w środę o godz. 18 czasu polskiego wykazywał na giełdzie NYSE spadek o ok. 4 proc. względem kursu otwarcia (31,35 dolarów). Kilkuprocentowe spadki w tym czasie wykazywały również inne spółki internetowe, m.in. Facebook, Snap i Spotify.
Podobnie jak Facebook pod koniec ubiegłego tygodnia, Twitter również zaktualizował swoje zasady użytkowania i politykę prywatności pod kątem zgodności z unijnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych. Spółka rozszerzyła informacje o przetwarzaniu danych osobowych użytkowników Twittera i Periscope, a także ustawienia związane z ich udostępnianiem. Zmiany dotyczą również uprawnień do udostępnianych przez użytkowników treści. Nowe zasady mają wejść w życie równocześnie z RODO 25 maja br. Po tym terminie korzystanie z usług firmy ma być uznawane za równoznaczne z akceptacją aktualizacji.
(MK, 25.04.2018)