Spotify wprowadza duże zmiany w bezpłatnej wersji aplikacji
Z bezpłatnej wersji Spotify obecnie korzysta 90 mln użytkowników (fot. materiały prasowe)
Muzyczny serwis streamingowy Spotify wprowadził w bezpłatnej wersji aplikacji dostęp do 15 spersonalizowanych playlist oraz odtwarzanie utworów w wybranej kolejności. Zmiany obejmują również system automatycznych rekomendacji oraz transfer danych.
Nowi użytkownicy bezpłatnej wersji Spotify przy jej pierwszym uruchomieniu będą musieli wskazać co najmniej pięciu wykonawców, których utwory lubią. Wybór posłuży do automatycznych rekomendacji. Wśród nowych opcji jest również ustawienie pozwalające na ograniczenie transferu danych.
Z bezpłatnej wersji Spotify z reklamami emitowanymi pomiędzy utworami korzysta 90 mln ze 160 mln użytkowników usługi. Zapowiadana na najbliższe tygodnie aktualizacja aplikacji mobilnej przeznaczonej dla systemów iOS i Android na całym świecie jest pierwszą tak dużą zmianą od 2014 roku.
Po ogłoszeniu zmian kurs Spotify na giełdzie NYSE spadł ze 158 dolarów przy zamknięciu we wtorek, do 150 dol. w środę o godz. 17 polskiego czasu (spadek o 3 proc.). Ma to związek z obawami inwestorów, że rozszerzenie bezpłatnej wersji aplikacji nie tylko nie przełoży się na przypływ klientów, jak oczekuje sama spółka, ale również przyczyni się do tego, że mniej użytkowników będzie decydować się na płacenie za muzykę w Spotify.
(MK, 25.04.2018)










