Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP będzie mieć ponad 100 mln zł straty, ale podnosi pensje dyrektorom

Prezes TVP Jacek Kurski (for. WikimediaCommons)

Telewizja Polska zakończyła 2017 rok z 0,5 mln zł zysku netto. Na ten rok spółka planuje stratę powyżej 100 mln zł - poinformował Juliusz Braun z Rady Mediów Narodowych.

Braun przedstawił w poniedziałek na spotkaniu z dziennikarzami dane ze sprawozdania finansowego TVP. Przekazał, że TVP zakończyła ub.r. na plusie, miała 0,5 mln zł zysku netto. Dla porównania w 2016 roku było 176,75 mln zł straty.

W ubiegłym roku koszty TVP wzrosły w porównaniu z 2016 rokiem o ponad 7 proc. i przekroczyły 1,8 mld zł. - To nie są najwyższe koszty, bo były czasy, kiedy telewizja miała znakomitą sytuację finansową na początku lat dwutysięcznych - zaznaczył Braun.

Poinformował, że zatrudnienie na koniec ub.r., w porównaniu z końcem 2016 roku, zmniejszyło się o 203 osoby, do 2657 osób. W ciągu roku z telewizją rozstało się 437 pracowników, w tym prawie 300 osób za porozumieniem stron. Zatrudniono natomiast ponad 230 osób.

Pensje dyrektorów w TVP poszły w górę

W TVP wzrosły wynagrodzenia, najbardziej dyrektorów i ich zastępców - średniorocznie o 1260 zł do 19 966 zł. Kadra dyrektorów i wicedyrektorów zwiększyła się o cztery osoby.

Braun podał, że jedyną grupą zatrudnionych, gdzie średnie wynagrodzenie przekracza 20 tys. zł, są doradcy (wynagrodzenie wzrosło o 970 zł). Sama liczba doradców zwiększyła się z siedmiu do dziewięciu. Pracownicy emisji zarabiali średnio 5270 zł (o 42 zł więcej).

Członek RMN poinformował, że TVP na koniec ub.r. miała 860 mln zł zobowiązań - w tym 140 mln zł tytułem obligacji, a 350 mln zł to pożyczka z funduszu reprywatyzacji (łączna jego kwota to 800 mln zł).

- Należy się spodziewać, że 2018 rok TVP zakończy ze zobowiązaniem powyżej miliarda złotych - stwierdził Braun. Zaznaczył, że zarząd TVP przewiduje dalszy wzrost wydatków - w tym roku mają przekroczyć poziom 2 mld zł.

Spółka planuje zakończenie roku ze stratą powyżej 100 mln zł. - Uzasadnieniem są między innymi kosztowne imprezy sportowe odbywające się w tym roku - poinformował Braun.

Już wcześniej TVP w sprawozdaniu spółki z wykorzystania środków abonamentowych podała, że z reklam i sponsoringu uzyskała 798,6 mln zł (o 8,4 proc. mniej niż w 2016 roku). - To najmniej w historii Telewizji Polskiej - skomentował Braun. Z kolei wpływy z abonamentu wyniosły 621,6 mln zł (w tym 266,5 mln zł z budżetu państwa jako rekompensata za utracone w latach 2010-2017 wpływy z opłat abonamentowych z tytułu zwolnień). W tym roku z rekompensaty do TVP trafi 593,5 mln zł. 

(KOZ, 24.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RPO zajął się wyproszeniem TVN 24 ze spotkania z minister Zalewską

"Ja jestem osobą publiczną, a państwo niekoniecznie" - tak minister Anna Zalewska wypraszała ekipę TVN 24 (screen: TVN 24)

Niewpuszczenie przez minister edukacji Annę Zalewską ekipy TVN 24 na debatę w Brzegu może naruszać Konstytucję RP, Europejską Konwencję Praw Człowieka i standardy funkcjonowania środków masowego przekazu – uważa Rzecznik Praw Obywatelskich.

15 kwietnia br. ekipa TVN 24 została wyproszona ze spotkania mieszkańców Brzegu z Anną Zalewską. Kilka dni po tym incydencie, 23 kwietnia, zastępca rzecznika praw obywatelskich Stanisław Trociuk zwrócił się do minister edukacji o podanie przyczyn wyproszenia dziennikarzy z debaty w Muzeum Piastów Śląskich w Brzegu. Uniemożliwienie dziennikarzom pozyskiwania informacji może prowadzić do naruszenia Konstytucji RP – podkreśla Trociuk. Wskazuje, że może to też naruszać przepisy Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, która zapewnia każdemu prawo do otrzymywania i przekazywania informacji.

(GDYJ, 25.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo