IMM: Zakaz handlu w niedziele zwiększył wydatki reklamowe branży handlowej
(fot. Pixaby.com)
W marcu br. najwięcej na reklamę wydała branża handlowa – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, który zbadał wydatki reklamowe w branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Sektor handlowy miał 35 proc. udziału w torcie reklamowym. W marcu 2018 roku branża handlowa wydała 361,7 mln zł (dane cennikowe netto) - o ponad 100 mln zł więcej, niż w marcu ub.r. Na wzrost wydatków reklamowych branży handlowej wpływ miało - jej zdaniem - wprowadzenie zakazu handlu w niedziele.
Mniej wydała branża farmaceutyczna - 327 mln zł, a także motoryzacyjna - 118 mln zł. Branża finansowa wydała 109 mln zł, a branża telekomunikacyjna 108,7 mln zł.
Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był Lidl, który na promocję w telewizji, radiu i w prasie przeznaczył prawie 58 mln zł. Dalej był Media Expert (ponad 30 mln zł), Biedronka (ponad 25 mln zł), Euro RTV AGD (ponad 20 mln zł), Kaufland (poniżej 20 mln zł).
Raport opracowano na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM. Badaniem objęto reklamy opublikowane w prasie, radiu i telewizji.
(IKO, 20.04.2018)