Bauer się wycofuje  |  Komentarze po dołączeniu Renaty Grochal do radiowej Trójki  |  Vectra tłumaczy wyłączenie kanału Zebrra.tv  |  Dyżury lokalnych dziennikarzy "GW"  |  Udane debiuty nowych edycji "Tańca z gwiazdami" i "Mam talent"  |  Polsat z galami UFC  |  COO Telewizji Puls  |  Oglądalność trzeciego sezonu "Farmy" Polsatu  |  Polskie Radio wraca do porozumienia  |  "Twój Styl" z niewielką przewagą  |  Demagog i Google organizują przedwyborczy konkurs  |  Więcej czasu na składanie ofert w przetargu PGE  |  BGK unieważnia  |  Agencja Hand Made  |  Mistrz łamigłówek z "NYT" wraca do zdrowia po udarze  |  X, TikTok i Booking.com uznane przez Komisję Europejską za gatekeeperów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Bauer się wycofuje  |  Komentarze po dołączeniu Renaty Grochal do radiowej Trójki  |  Vectra tłumaczy wyłączenie kanału Zebrra.tv  |  Dyżury lokalnych dziennikarzy "GW"  |  Udane debiuty nowych edycji "Tańca z gwiazdami" i "Mam talent"  |  Polsat z galami UFC  |  COO Telewizji Puls  |  Oglądalność trzeciego sezonu "Farmy" Polsatu  |  Polskie Radio wraca do porozumienia  |  "Twój Styl" z niewielką przewagą  |  Demagog i Google organizują przedwyborczy konkurs  |  Więcej czasu na składanie ofert w przetargu PGE  |  BGK unieważnia  |  Agencja Hand Made  |  Mistrz łamigłówek z "NYT" wraca do zdrowia po udarze  |  X, TikTok i Booking.com uznane przez Komisję Europejską za gatekeeperów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Bauer się wycofuje  |  Komentarze po dołączeniu Renaty Grochal do radiowej Trójki  |  Vectra tłumaczy wyłączenie kanału Zebrra.tv  |  Dyżury lokalnych dziennikarzy "GW"  |  Udane debiuty nowych edycji "Tańca z gwiazdami" i "Mam talent"  |  Polsat z galami UFC  |  COO Telewizji Puls  |  Oglądalność trzeciego sezonu "Farmy" Polsatu  |  Polskie Radio wraca do porozumienia  |  "Twój Styl" z niewielką przewagą  |  Demagog i Google organizują przedwyborczy konkurs  |  Więcej czasu na składanie ofert w przetargu PGE  |  BGK unieważnia  |  Agencja Hand Made  |  Mistrz łamigłówek z "NYT" wraca do zdrowia po udarze  |  X, TikTok i Booking.com uznane przez Komisję Europejską za gatekeeperów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reporter Radia Kraków odszedł z rozgłośni po materiale niekorzystnym dla wojewody

Reporter Radia Kraków Grzegorz Krzywak odszedł z rozgłośni po tym, jak Małopolski Urząd Wojewódzki zarzucił mu nierzetelność w materiale o inwestycji w krakowskiej Nowej Hucie. Odejście zaproponował mu prezes rozgłośni Przemysław Bolechowski.

5 kwietnia br. Grzegorz Krzywak przygotował do serwisu informacyjnego i na stronę internetową rozgłośni materiał o tym, że zgodnie z decyzją wojewody małopolskiego Piotra Ćwika deweloper będzie mógł wybudować blok kilka metrów od okien mieszkańców osiedla Kolorowego w Nowej Hucie (wcześniej pozwolenie na budowę zawiesił prezydent Krakowa Jacek Majchrowski). Dziennikarz rozmawiał z mieszkanką bloku, obok którego miała powstać ta inwestycja, która mówiła, że będzie wraz ze swoimi sąsiadami odwoływać się od tej decyzji wojewody do Ministerstwa Infrastruktury i do Naczelnego Sądu Administracyjnego. W tekście na stronie internetowej radia przytoczono też komentarze z forów internetowych, w których krytykowano decyzję wojewody. "To nie może być prawdą co zrobił pan wojewoda. Chyba zapomniał po co jest wojewodą. Po prostu skandal" - napisał jeden z internautów. Inny stwierdził: "poszła gruba łapówka na pewno".

W materiale nie było jednak komentarza przedstawiciela Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. Grzegorz Krzywak zaznacza, że wielokrotnie próbował skontaktować się z biurem prasowym Urzędu w tej sprawie.

Jeszcze tego samego dnia Grzegorz Krzywak uzyskał jednak wypowiedź nowohuckiej radnej dzielnicowej Beaty Poszwy, która tłumaczyła, że mieszkańcy źle zrozumieli treść pisma wojewody małopolskiego, które nie kończy walki z deweloperem (nagranie pojawiło się na antenie i na stronie).

Urząd na swojej stronie internetowej zamieścił tekst o materiale Radia Kraków, w którym zaznaczył, że ustalenia Krzywaka są "znacząco odbiegające od prawdy", a sytuacja jest "zupełnie odwrotna, niż opisuje ją autor". Wyjaśnienie urzędników znalazło się później na stronie Radia Kraków. 

Propozycja Radia Kraków

W piątek 13 kwietnia prezes Radia Kraków Przemysław Bolechowski zaproponował Grzegorzowi Krzywakowi rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron. Krzywak się zgodził. - To oznacza, że pracodawca i pracownik wspólnie doszli do takiej decyzji. Dla dobra firmy i pracownika nie czuję się upoważniony do podawania jakichkolwiek dodatkowych informacji - stwierdza tylko Przemysław Bolechowski. Czy w tej sprawie interweniował wojewoda Ćwik? - Nie. Nic takiego nie miało miejsca - zapewnia Bolechowski. Na pytanie, czy miał zastrzeżenia do materiału Krzywaka, nie odpowiedział.

Sam Grzegorz Krzywak ucina: - Nie będę się na ten temat wypowiadał.

Grzegorz Krzywak pracował w Radiu Kraków w latach 2010-2012, a do rozgłośni wrócił w 2016 roku, gdy prezesem rozgłośni został Przemysław Bolechowski.

(KOZ, 19.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.