Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google udostępni narzędzie do walki z ad blockerami też polskim wydawcom

Narzędzie dla wydawców do walki z ad blockerami o nazwie Funding Choices zostało uruchomione przez Google rok temu i działało w Stanach Zjednoczonych oraz na kilku innych testowych rynkach. Jak poinformował Google na oficjalnym blogu, w ciągu najbliższych kilku tygodni dostęp do usługi zostanie rozszerzony o Kanadę i 30 krajów europejskich, w tym Polskę.

Narzędzie Funding Choices umożliwia wydawcom reakcję, gdy użytkownik korzysta z ich treści w internecie z włączonym oprogramowaniem do blokowania reklam. Pierwsza możliwość, z której może skorzystać wydawca w takim przypadku, to wyświetlenie komunikatu (pop-upu) z prośbą o wyłączenie oprogramowania blokującego reklamy. Komunikat może być zamknięty przez użytkownika, a ewentualne wyłączenie ad blockera pozostaje jego decyzją. Inną możliwością jest włączenie licznika artykułów (również w formie pop-upu), które czytelnicy z ad blockerem mogą przeczytać za darmo. Po przekroczeniu limitu, treść serwisu jest blokowana, a użytkownicy mogą albo zezwolić na wyświetlanie reklam, albo wykupić dostęp do wersji serwisu bez reklam. Wydawca może też zablokować dostęp do treści serwisu z włączonym ad blockerem i zaoferować użytkownikowi wykupienie dostępu poprzez system sprzedaży subskrypcji właściciela strony lub poprzez inne narzędzie, np. Google Contributor, który umożliwia odbiorcom przeglądanie serwisu bez reklam, ale za opłatą. W przypadku skorzystania z narzędzia Contributor, Google pobiera 10 proc. prowizji od sprzedaży.

Jak informuje serwis Digiday, z narzędzia Funding Choices korzysta już ponad 100 wydawców z USA i Europy, w tym m.in. brytyjskie wydanie Business Insider.

W serwisach wydawców korzystających z Funding Choices maleje udział odsłon z włączonymi ad blockerami. Średnio 16 proc. użytkowników korzystających wcześniej z tego rodzaju oprogramowania, wyłączyło je po tym, jak wydawca skorzystał z narzędzia Google.

Aby skorzystać z Funding Choices, wydawcy muszą spełniać odpowiednie standardy reklamowe zapisane w dokumencie "Coalition for Better Ads" (koalicja dla lepszych reklam). Są to standardy, których trzyma się algorytm wbudowanego w przeglądarkę Chrome ad blockera (program blokuje reklamy nie spełniające tych standardów), o których często się słyszy, że są kolejnym sposobem wykorzystywanym przez Google do regulowania sieci.

(MM, 17.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.