Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SDP udostępniło swoją siedzibę ONR

Publiczność na debacie w siedzibie SDP przywitał Michał Jelonek z ONR (Screen: YouTube.com)

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich udostępniło salę w Domu Dziennikarza w Warszawie skrajnemu Obozowi Narodowo-Radykalnemu, który współorganizował tam debatę na temat antypolonizmu.

Debata odbyła się 12 kwietnia w Domu Dziennikarza przy Foksal 3/5 w Warszawie. Prowadził ją Marcin Rola, prawicowy komentator, były rzecznik prasowy ruchu Kukiz’15. Uczestniczyli w niej Ireneusz T. Lisiak (autor książki „Żydowscy kolaboranci Hitlera”), Krzysztof Karoń (publicysta, twórca portalu Worldmuseum nt. historii kultury i sztuki) i Leszek Żebrowski, historyk związany z ruchem narodowym. Publiczność przywitał Michał Jelonek, przedstawiciel ONR. W sali postawiono też flagi tej organizacji.

Już na początku debaty w siedzibie organizacji dziennikarskiej Marcin Rola powiedział, że w sali może być "jakiś kret" z "Gazety Wyborczej" lub TVN, i że proszony jest o opuszczenie sali. Potem nie brakowało antysemickich wypowiedzi. Ireneusz T. Lisiak mówił m.in. o "religii holokaustu", że Żydzi wspierali zaborców, a oficjalne ustalenia w sprawie zamordowania Żydów przez Polaków w Jedwabnem to oszustwo.

SDP udostępnia ONR salę "komercyjnie"

Jak doszło do udostępnienia sali w siedzibie SDP nacjonalistom? „Sala udostępniana jest komercyjnie” - napisał w SMS Witold Gadowski, wiceprezes SDP, który nie chciał komentować sprawy.

Większości dziennikarzy i publicystów, z którymi rozmawialiśmy, goszczenie ONR w siedzibie SDP się nie podoba. - Taka organizacja jak ONR powinna być zdelegalizowana, ale Dom Dziennikarza jest komercyjnym miejscem wynajmowanym na imprezy i bankiety. SDP może je wynajmować, komu chce. Tylko przykre jest, że wynajęto je ONR - ocenia Jacek Żakowski z „Polityki”.

Łukasz Warzecha, publicysta „Tygodnika do Rzeczy”, podkreśla, że ONR jest legalnie działającą organizacją. - Nie jestem może jej wielbicielem, ale dopóki działa legalnie, to nie widzę problemu - podkreśla Warzecha. 

Andrzej Stankiewicz z Onetu przypomina, że SDP powinno zajmować się bardziej dziennikarzami, a nie polityką. - Doszło do zgrzytu, bo SDP nie powinno angażować się w politykę, lecz wypełniać swoją podstawową rolę, jaką jest ochrona dziennikarzy i dbanie, aby regulacje prawne, które ich dotyczą, nie były restrykcyjne. Mam nadzieję, że pluralizm w SDP nie oznacza wspierania ONR, bo niestety, wzrasta poparcie dla tej organizacji w obozie władzy i instytucjach z nią sympatyzujących - zaznacza Stankiewicz.

Przypomina też, że wynajęto legendarną Salę BHP w Stoczni Gdańskiej na obchody rocznicy powstania ONR, a współorganizowany przez nią zjazd Młodzieży Wszechpolskiej odbył się na Jasnej Górze. - To jest nie do zaakceptowania dla większości społeczeństwa - mówi Stankiewicz.

(PAZ, 16.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pięć tygodników z wyższym czytelnictwem w 2017 roku

Wśród tytułów, które odnotowały wzrost czytelnictwa, znalazły się: "Polityka", "Motor", "Świat i Ludzie", "Sieci", "Dobry Tydzień" (fot. Pixabay)

Największy wzrost czytelnictwa w 2017 roku wśród tygodników odnotowała "Polityka" (Polityka) - wyniosło ono 4,4 proc. i wzrosło z 3,6 proc. w 2016 roku. Natomiast najwyższe czytelnictwo w ub.r. miał "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) - 15,5 proc., ale było ono niższe niż w 2016 roku, gdy wynosiło 18,6 proc.

Na drugim miejscu było "Życie na Gorąco" (Wydawnictwo Bauer) z czytelnictwem 12,2 proc. (spadek z 12,3 proc.), a na trzecim "Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) - 8,2 proc. (spadek z 9,5 proc.).

Wśród tytułów, które odnotowały wzrost czytelnictwa, oprócz "Polityki", znalazły się tygodniki: "Motor" (Wydawnictwo Bauer) - 2,6 proc. (2,5 proc.), "Świat i Ludzie" (Wydawnictwo Bauer) - 1,9 proc. (wzrost z 1,8 proc.), "Sieci" (Fratria) – 1,8 proc. (wzrost z 1,6 proc.), "Dobry Tydzień" (WydawnictwG Bauer) - 1,2 proc. (wzrost z 0,8 proc.).

Press

Największy wzrost czytelnictwa w 2017 roku wśród tygodników odnotowała "Polityka" (fot. Presserwis)

- "Motor" jest tygodnikiem tematycznym, co pozwala mu utrzymywać wierną grupę odbiorców. Tytuły takie jak "Dobry Tydzień", choć nie są mocno rozpoznawalne, to jednak mają duże wsparcie całej rzeszy tradycjonalistów. Z kolei "Sieci" wzrastają przede wszystkim dzięki temu, że są prenumerowane przez instytucje, co także przekłada się na zakup pośród środowiska popierającego daną opcję polityczną - komentuje Maciej Myśliwiec, medioznawca z agencji doradztwa reklamowego Social Sky.

Jego zdaniem "Polityka" wygrywa dużą ilością publicystyki. Z kolei "Świat i Ludzie" - jak ocenia medioznawca - zyskuje na podobieństwie do popularnego i czytanego tygodnika "Życie na Gorąco".

Dane: CCS, Polskie Badania Czytelnictwa.

(JOK, 16.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo