Prezes WPP Martin Sorrell zrezygnował ze stanowiska
Martin Sorrell (fot. Sebastian Derungs, World Economic Forum/ Wikimedia Commons)
Martin Sorrell, długoletni prezes WPP, największego na świecie holdingu reklamowego, zrezygnował z zajmowanego stanowiska.
Przyczyną rezygnacji jest rozpoczęte kilkanaście dni temu wewnętrzne postępowanie dotyczące przypadków "niewłaściwego zachowania" Sorrella.
“Uznałem, że zawirowanie, którego obecnie doświadczamy, powoduje zbyt dużą i niepotrzebną presję na nasz biznes” - napisał Sorrell w piśmie skierowanym do pracowników.
Sorrell wyjaśnił, że ustępuje w trosce o pracowników, klientów i udziałowców WPP.
WPP CEO Martin Sorrell quits after three decades at the top of the ad world https://t.co/IoOmy3eu9v pic.twitter.com/qCgjdx4fmc
— Bloomberg (@business) 15 kwietnia 2018
4 kwietnia brytyjski holding poinformował, że zatrudniony został niezależny prawnik, który przeprowadzi procedurę wyjaśniającą, związaną z oskarżeniami kierowanymi pod adresem Sorrella. Ten ostatni stanowczo zaprzeczył oskarżeniom. Wyniki postępowania mają zostać ogłoszone w tym tygodniu.
Roberto Quarta, szef rady dyrektorów WPP, tymczasowo przejmie obowiązki prezesa firmy, do czasu wyłonienia następcy Sorrella.
W 1985 roku Sorrell kupił firmę Wire and Plastic Products (WPP) specjalizującą się w produkcji drucianych koszy. W kolejnych latach, stojąc na czele firmy, przekształcił ją w czołowy holding reklamowy na świecie. WPP zatrudnia ponad 200 tys. osób w około 3 tys. oddziałów zlokalizowanych w 112 krajach. Należą do niej m.in. GroupM, J. Walter Thompson, Ogilvy, Young & Rubicam i Grey.
(LL, 16.04.2018)