Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Publicysta „Gazety Wyborczej” wyszedł ze studia z powodu obecności Ziemkiewicza

(fot. pixabay.com)

Stanisław Skarżyński, publicysta „Gazety Wyborczej” (Agora SA), opuścił studio publicznego mazowieckiego Radia dla Ciebie, ponieważ nie chciał uczestniczyć w jednym programie z publicystą "Tygodnika do Rzeczy" Rafałem Ziemkiewiczem.

Stanisław Skarżyński, publicysta „Gazety Wyborczej” (Agora SA), opuścił studio publicznego mazowieckiego Radia dla Ciebie, ponieważ nie chciał uczestniczyć w jednym programie z publicystą "Tygodnika do Rzeczy" Rafałem Ziemkiewiczem.

Obaj zostali zaproszeni do audycji „Co tam bzyka w polityce”. „Wyszedłem ze studia @rdcpolskieradio. Jest granica obłędu, której nie można przekraczać - i zapraszanie Ziemkiewicza po tekstach o »chciwych parchach« jest tą granicą” - napisał na Twitterze Skarżyński. Po nagraniu jego zachowanie skomentował na Twitterze Ziemkiewicz: „Niech to oceniają słuchacze, ale moim zdaniem program na tym zyskał”.

Jeden z internautów zapytał Skarżyńskiego, czy nie wiedział przed programem, że zaproszono również Ziemkiewicza. „Dowiedziałem się w momencie, kiedy przyszedłem do studia. Nie przyjąłbym zaproszenia do udziału w audycji z Ziemkiewiczem” - odpowiedział dziennikarz „GW”, który w komentarzu na Wyborcza.pl doprecyzował, że ostrzegł prowadzącego audycję, że nie wystąpi w programie z Ziemkiewiczem, ale ten „nie zareagował”.

- Nie chodziło mi o żadną demonstrację, po prostu nie wiedziałem, że będę w programie razem z Ziemkiewiczem. Nie jestem pierwszym dziennikarzem, który wyszedł ze studia. Przy następnym zaproszeniu do radia lub telewizji z pewnością poproszę o listę pozostałych gości - powiedział Skarżyński w rozmowie z „Presserwisem".

Określenie "chciwe parchy", o którym wspomniał Skarżyński, zostało użyte przez Ziemkiewicza w tweecie dotyczącym kryzysu w relacjach polsko-izraelskich w styczniu br. Wpis spotkał się z krytyką, także wśród prawicowych dziennikarzy. Na początku kwietnia br. Andrzej Horubała, zastępca redaktora naczelnego "Tygodnika do Rzeczy", odszedł z pisma po tym, jak szef redakcji Paweł Lisicki zabronił mu opublikowania krytycznej opinii o tweecie Rafała Ziemkiewicza.

(PAZ, 15.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lagardère sprzedaje Eurozet oraz rozgłośnie w Czechach, Rumunii i na Słowacji

Lagardère sprzedaje rozgłośnie radiowe w Polsce, Czechach, Rumunii na Słowacji

Francuska grupa Lagardère ogłosiła, że sprzedaje rozgłośnie radiowe w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji. Kupuje je czeski koncern medialny Czech Media Invest – poinformowała grupa Lagardère w komunikacie prasowym.

Kwota transakcji to 73 mln euro. W Polsce Lagardère jest właścicielem Eurozetu, nadawcy m.in. Radia ZET, Chillizet, Meloradia, Antyradia i sieci Radio Plus. 

W fali styczeń - marzec br. badania Radio Track realizowanego przez Kantar Millward Brown Radio ZET było w Polsce na drugim miejscu wśród polskich rozgłośni ogólnopolskich pod względem słuchalności z wynikiem 12 proc.

Grupa Lagardère zaznaczyła, że to pierwsza transakcja w ramach nowej strategii ogłoszonej przez Arnauda Lagardère, partnera zarządzającego firmy, na początku marca br.

Czesi kupią Radio ZET, Chillizet i Antyradio

Z informacji "Presserwisu" wynika, że proces sprzedaży trwał już od kilku miesięcy. Dziennikarze Eurozetu zostali jednak tą informacją zaskoczeni - we wtorek rano dostali tylko e-maile z komunikatem prasowym Lagardère.
 
- To dla nas dobra informacja. Widzimy w tej transakcji szansę rozwoju dla Eurozetu w Polsce. Czech Media Invest to duży gracz na rynku czeskim - mówi nam Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu.

Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest jeszcze zgoda krajowych regulatorów.

W Polsce Lagardère Active ma 100 proc. udziałów w Eurozet sp. z o.o., w skład której wchodzą m.in.: Radio ZET, Antyradio, Meloradio, Chillizet, radiozet.pl, antyradio.pl, radiostacja.pl i planeta.fm. 

Czech Media Invest wchodzi na polski rynek

Czech Media Invest to duża spółka medialna w Czechach. Wydaje cztery dzienniki, wiele magazynów prasowych i serwisów internetowych. Ma też dwie drukarnie, zajmuje się dystrybucją prasy i wydaje książki. Zarządza nią współwłaściciel Daniel Křetínský, który jest też większościowym udziałowcem koncernu przemysłowo-energetycznego Energetický a průmyslový holding (EPH), a także współwłaścicielem klubu piłkarskiego Sparta Praga.

(MAK, 17.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo