Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Politico Europe coraz więcej zarabia na subskrypcjach

Roczna cena prenumerat Politico Pro wynosi 7 tys. euro (screen: Politico.eu)

Sprzedaż dostępu do treści europejskiej edycji serwisu Politico stanowi już prawie połowę jego wszystkich przychodów (wzrost z 30 proc. w 2016 r.). Pozostałe przychody wydawcy pochodzą z reklam i organizowanych wydarzeń – informuje Digiday.

Sprzedaż cyfrowych subskrypcji Politico (występująca pod nazwą Politico Pro) wspierana jest rozwojem nowych serwisów tematycznych i usług. Podobnie jak w amerykańskim oddziale, Politico Europe aktualnie pracuje nad dodatkowymi narzędziami dla prenumeratorów, wykraczającymi poza treści redakcyjne. Wydawca zatrudnił trzech analityków danych, których zadaniem jest praca przy analizie najważniejszych dla czytelników wskaźników rynkowych. Na bazie tych danych, analitycy przygotowują grafiki i prezentacje przeznaczone do profesjonalnego użytku. Z ich udziałem powstała usługa o nazwie DataPoint - biblioteka prezentacji z danymi, które prenumeratorzy będą mogli następnie dostosowywać do swoich potrzeb i pobierać.

"W naszych obszarach działania panuje duża konkurencja. Istnieje mnóstwo publikacji koncentrujących się na omawianych przez nas tematach, jak np. środowisko i które w swojej działalności są bardzo niszowe” – mówi redaktor europejskiego Politico Pro, Nirvi Shah, cytowany przez Digiday. "Chcemy wykorzystać DataPoint jako element uzupełniający pakietu subskrypcyjnego i dać użytkownikom wszelkie informacje, jakich potrzebują do wykonywania swojej pracy”.

W uruchomionej na początku kwietnia usłudze DataPoint dostępnych jest już 30 prezentacji. Wydawca zamierza uzupełniać dodatkowy serwis o 3 prezentacje tygodniowo, dotykające któregoś z 12 poruszanych i oferowanych w ramach Politico Pro tematów: technologii, żywności, energii i klimatu, usług finansowych, opieki zdrowotnej, transportu, handlu, Brexitu, rozwoju, cyfryzacji, budżetu oraz konkurencji. Subskrypcja Politico Pro to dostęp do wszystkich (lub wybranych) serwisów tematycznych dotykających powyższych zagadnień.

Roczna cena prenumerat Politico Pro wynosi 7 tys. euro i skierowana jest przede wszystkim do firm. Cena może jednak wahać się od kilkuset do kilku tysięcy euro, w zależności od liczby osób korzystających z dostępu oraz liczby tematów, które chcą subskrybować.

(MM, 14.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.