Eksperci sceptycznie o łączeniu sprzedaży "L'Officiel Hommes Polska" i "L'Officiel Polska"
Wydawca uważa, że sprzedawanie razem "LOfficiel Hommes Polska" dla mężczyzn i "LOfficiel Polska" dla kobiet przyciągnie reklamodawców (fot. materiały prasowe)
18 kwietnia br. zadebiutuje kwartalnik dla mężczyzn "L'Officiel Hommes Polska". Ma być sprzedawany razem z ukazującym się kwartalnikiem dla kobiet "L'Officiel Polska" za 29 zł. To niecodzienny i ryzykowny pomysł – komentują eksperci.
Obydwa tytuły "L'Officiel Hommes Polska" i "L'Officiel Polska" należą do Kustra Group. Magazyny ukażą się w nakładzie 50 tys. egz., oba będą miały po 212 stron. Ich łączna cena to 29 zł. Oddzielnie oba magazyny będą dostępne jako e-wydania, w cenie 19 zł każdy. Redaktorem naczelnym i dyrektorem kreatywnym magazynu dla mężczyzn jest Sebastian Kustra, właściciel Kustra Group. Z kolei redaktor naczelną "L'Officiel Polska" jest Ewelina Kustra. Wydawca uważa, że sprzedawanie razem obu magazynów to atrakcyjna oferta dla reklamodawców.
- Sprzedawanie tych tytułów w pakiecie może obniżyć ich sprzedaż - uważa Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe MediaHub. - Pozostaje bowiem pytanie, kto będzie odbiorcą pakietu dwóch tytułów w wysokiej cenie. Z drugiej strony, atrakcyjny pakiet może przyciągnąć pewien typ reklamodawców związanych z luksusowymi autami i finansami - dodaje Maciej Niepsuj.
Także Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy, uważa, że łączne sprzedawanie dwóch magazynów jest ryzykownym pomysłem. Jego zdaniem trudno zakładać, że czytelnicy, w tym przypadku pary, będą mieli taki sam gust czytelniczy. Przypomina też, że to kobiety częściej czytają i kupują magazyny. – Reklamodawcy pójdą, jak zawsze, za sukcesem sprzedażowym – podkreśla Sachajko.
Z kolei Piotr Hendel, wydawca czasopism Agory, zauważa: - Pomysł połączonej sprzedaży tytułów dla kobiet i mężczyzn to próba przeniesienia na polski rynek trendu z zagranicy, gdzie wydawcy z sukcesami tworzą już tego rodzaju pakiety. Sami rozważaliśmy kiedyś to rozwiązanie z myślą o miesięcznikach Agory, ale z naszych obserwacji wynika, że tego rodzaju sprzedaż może zainteresować czytelników okazjonalnie - stwierdza Piotr Hendel.
(JOK, 11.04.2018)