Rafał Baran i Jakub Bierzyński AdManami Roku 2017
Rafał Baran został AdManem Roku 2017 w kategorii Agencji reklamowe, a Jakub Bierzyński AdManem Roku 2017 w kategorii Domy mediowe (fot. Press)
Rafał Baran, wiceprezes 4fun Media i właściciel FCB Bridge2Fun został AdManem Roku 2017 w kategorii Agencji reklamowe, a Jakub Bierzyński, prezes OMD, AdManem Roku 2017 w kategorii Domy mediowe. Gala wręczenia nagród organizowana przez magazyn „Press” odbyła się we wtorek 10 kwietnia br. w warszawskiej Villi Foksal.
Tytuł AD wo/MAN Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność oraz promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie. Konkurs od sześciu lat organizuje magazyn „Press”, a zwycięzca wybierany jest przez głosowanie agencji reklamowych, agencji interaktywnych oraz domów mediowych i produkcyjnych. Każda z firm dysponowała tylko jednym głosem. Łącznie zagłosowało 96 podmiotów, z czego w sposób zgodny z regulaminem 46.
Rafał Baran, zwyciężając w kategorii Agencje reklamowe, uzyskał w głosowaniu 86 punktów. Nominujący go komplementowali: „Najskuteczniejszy wizjoner w Polsce”. „Człowiek sukcesu”. „Wirtuoz biznesu”. „Potrafił w spektakularny sposób stworzyć i w krótkim czasie rozwinąć agencję Bridge2Fun, bez pomocy międzynarodowej tzw. sieci”. „Tegoroczne fuzje z FCB i Deloitte Digital potwierdzają jego ponadprzeciętną zdolność biznesową i wyczucie rynku”. „Dobra energia, świetne pomysły i charyzma nie do podważenia”.
W kategorii Agencje reklamowe drugie miejsce w głosowaniu zdobył tandem Szymon Gutkowski (prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, dyrektor zarządzający DDB & tribal) i Paweł Tyszkiewicz (pełnomocnik zarządu SKM SAR) - otrzymali 73 punkty. Nominowano ich m.in. za „promowanie dobrych standardów na rynku reklamowym”). Trzecie miejsce zdobył Maciej Marasek, dyrektor kreatywny i współwłaściciel 2012 Agency (zdobył 70 punktów; nominowano go m.in. za „świetny przykład tego, jak z butikowego formatu można uczynić bardzo silnego gracza na konkurencyjnym rynku agencji reklamowych”).
AdManem Roku 2017 w kategorii Domy mediowe został Jakub Bierzyński, prezes OMD, uzyskując w głosowaniu firm 106 punktów. Nominujące go firmy chwaliły go: „Dzięki niemu OMD stale się rozwija w bardzo konkurencyjnej branży”. „Profesjonalizm oraz doskonały kontakt i współpraca”, „Za ogromne osiągnięcia i budowanie firmy przez lata”. „Za zaangażowanie społeczne”. „Za odwagę mówienia tego, co myśli”.
Drugie miejsce kategorii Domy mediowe zdobyła Renata Wasiak-Sosnowska, dyrektor zarządzająca Havas Media (80 pkt; m.in. za: „Pomysłowość, pełny profesjonalizm, klasę biznesową”. „Silny kobiecy pierwiastek w środowisku mediowym, napędza do działania i zdobywa kolejne biznesy”), a trzecie – Kamil Wiszowaty, managing director Value Media (61 pkt; m.in. za: „zarządzanie jednym z największych i najbardziej prężnych niezależnych domów mediowych na rynku polskim. Za chodzenie pod prąd z sukcesem”).
Tegorocznej edycji AD wo/MAN Roku towarzyszył zorganizowany przez „Press” pierwszy konkurs dla agencji i domów mediowych na najbardziej kreatywną kampanię autopromocyjną. Zwyciężył dom mediowy OMD – za długofalowy projekt Women Empowerment „Kobiety kobietom”.
Głównym partnerem konkursu jest Provident; partnerami – Wirtualna Polska, Nielsen; partnerami gali - AudioNetwork, Grandes Kochonos Digital, Villa Foksal, TViP, Miło Postproduction, Soundflower, Grupa Żywiec, Tank Production. Patronami medialnymi są Social Press, Marketer+.
(CP, 10.04.2018)