Facebook chce weryfikować tożsamość administratorów większych profili
(fot. Pixaby.com)
Aby utrudnić manipulacje i wpływanie na wyniki wyborów, Facebook zamierza wprowadzić obowiązkową weryfikację administratorów większych profili na Facebooku.
Dodatkowo, procesowi zostaną poddani również wszyscy reklamodawcy, którzy będą chcieli opublikować w serwisie społecznościowych reklamę o tematyce politycznej. W celach weryfikacji, reklamodawcy będą zobowiązani potwierdzić swoją tożsamość (za pomocą zdjęcia dowodu lub innego dokumentu) oraz lokalizację. Reklamodawcy, którzy odmówią, nie opublikują swojej reklamy. Reklamy te będą dodatkowo oznakowane, a reklamodawca będzie musiał pokazać użytkownikom źródło finansowania określonych kampanii.
Proces weryfikacji rozpoczyna się na razie na terenie Stanów Zjednoczonych, ale ma być rozszerzony o resztę świata w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Dla większej transparentności Facebook stworzył narzędzie, które pozwala każdemu użytkownikowi sprawdzić, jakie reklamy zostały zakupione przez administratorów danej strony. Rozwiązanie to testowane jest aktualnie w Kanadzie, zaś latem ma być dostępne w pozostałych regionach świata.
"Przy okazji zaplanowanych na przyszły rok wyborów w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii, Indiach, Pakistanie i innych krajach, jednym z moich głównych priorytetów na 2018 rok jest zapewnienie pozytywnego dyskursu i zapobieganie ingerencji w te wybory. Po zidentyfikowaniu rosyjskiej ingerencji w amerykańskich wyborach w 2016 roku, z powodzeniem wdrożyliśmy nowe narzędzia sztucznej inteligencji poprzedzające wybory we Francji, Niemczech oraz do senatu stanu Alabama i usunęliśmy dziesiątki tysięcy fałszywych kont. Te kroki same w sobie nie powstrzymają wszystkich osób próbujących oszukać nasz system, ale znacznie utrudnią innym wykonanie tego, co zrobili Rosjanie podczas wyborów w 2016 roku” – napisał 6 kwietnia na Facebooku szef tej platformy, Mark Zuckerberg.
(MM, 09.04.2018)