Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes PiS sugeruje, że wywiad z nim dla Wpolityce.pl był nieprawdziwy

Jarosław Kaczyński, prezes Prawa i Sprawiedliwości zaprzeczył, że w wywiadzie dla serwisu Wpolityce.pl mówił, że radził Beacie Szydło: „pokaż proszę pazurki”.

Wywiad z Jarosławem Kaczyńskim ukazał się w serwisie Wpolityce.pl 26 marca. Prezes PiS był pytany m.in. o słynne wystąpienie w Sejmie byłej premier Beaty Szydło, która broniła nagród, które przyznała sobie i ministrom swojego rządu, argumentując: należało się. W wywiadzie Kaczyński odpowiada m.in.: „I też przed tym wystąpieniem powiedziałem jej: pokaż proszę pazurki”.

W czwartek 25 kwietnia najpierw rzeczniczka PiS Beata Mazurek dementowała, że taki słowa padły podczas wwywiadu. „Wcale nie powiedział o pazurkach, z tego, co wiem, bo z nim rozmawiałam - oświadczyła Mazurek.

Następnie podczas konferencji prasowej słów o „pazurkach” wyparł się Jarosław Kaczyński. „O żadnych pazurkach nie mówiłem, natomiast wiedziałem, że premier będzie w tej sprawie mówiła. To co powiedziała, było jej decyzją” – powiedział prezes PiS.

Nie wiadomo, kto jest autorem wywiadu, bo został on podpisany tylko inicjałami "(MK)".

(MAK, 05.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook usuwał ze skrzynek odbiorców stare wiadomości od Zuckerberga

(fot. pixabay.com)

Facebook usuwał ze skrzynek odbiorców stare wiadomości wysłane przez Marka Zuckerberga i innych dyrektorów firmy. Podobną funkcją nie dysponują inni użytkownicy, którzy mogą jedynie kasować własne wiadomości po swojej stronie. Wcześniej przedstawiciele Facebooka przyznali, że prowadzą monitoring rozmów użytkowników Messengera.

O sprawie jako pierwszy napisał serwis technologiczny TechCrunch, który powołał się na doniesienia trzech źródeł - w tym byłych pracowników firmy Zuckerberga; doniesienia potwierdziły również inne osoby, które kontaktowały się w przeszłości z prezesem Facebooka. Jako dostawca komunikatorów - Messengera i dawnego czata - Facebook znajduje się w uprzywilejowanej pozycji w porównaniu z innymi firmami, co pozwoliło mu na usuwanie nie tylko kopii wiadomości po stronie nadawcy, ale także ze skrzynki odbiorcy. Wiadomości wysłane w przeszłości (szczególnie do 2014 roku) przez dyrektorów firmy za pośrednictwem jej komunikatorów nie figurują również w dokumentach dostępnych dzięki narzędziu Download Your Information pozwalającemu na sprawdzenie, jakie informacje o użytkowniku przechowuje Facebook.

Firma Zuckerberga tłumaczy swe działania staraniem o zachowanie bezpieczeństwa korporacyjnego. Zgodnie z oświadczeniem Facebooka decyzja o usuwaniu archiwalnych wiadomości dyrektorów miała zapaść po tym, jak w 2014 roku cyberprzestępcy wykradli e-maile Sony Pictures. Facebook utrzymuje, że zmiany zostały wprowadzone z poszanowaniem przepisów regulujących archiwizowanie komunikacji firmowej. Firma nigdy nie informowała jednak o wprowadzanych w tym zakresie zmianach, skłaniając komentatorów do pytania, czy nie doszło do naruszenia zaufania użytkowników. Zuckerberg odmówił odpowiedzi na zapytania serwisu TechCrunch. Jeszcze w środę Facebook ujawnił, że prowadzi zautomatyzowany monitoring rozmów prowadzonych przez użytkowników Messengera, w tym także przesyłanych obrazów, a w wypadku wykrycia naruszeń (np. wirusów, dziecięcej pornografii lub niedozwolonych treści) możliwa jest automatyczna blokada lub ingerencja ludzkich moderatorów. 

Z komunikatora Messenger korzysta miesięcznie ponad 1,3 mld użytkowników. To obecnie drugi co wielkości komunikator na świecie - zaraz po szyfrowanym WhatsAppie, z którego od końca ub.r. korzysta miesięcznie 1,5 mld użytkowników. Oba komunikatory są własnością firmy Zuckerberga - WhatsApp został wykupiony w 2014 roku; w tym samym czasie z Facebooka wydzielono Messengera jako odrębną aplikację. 

(MK, 06.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo