Reklamodawcy wydadzą w tym roku 40 mld dol. więcej na reklamę internetową niż telewizyjną
(fot. Pixabay.com)
40 proc. światowych wydatków reklamowych w 2018 roku przeznaczonych będzie na reklamę internetową – wynika z szacunków domu mediowego Zenith. Internet po raz pierwszy przewyższył telewizję pod kątem wysokości wydatków reklamowych w ub.r.
Wzrost wydatków reklamowych w sieci dotyczy głównie mediów społecznościowych i reklam displayowych. Globalnie, wydatki reklamowe w mediach społecznościowych mają wzrosnąć w tym roku o 21 proc. do 58 mld dol., a wydatki na reklamę wideo w sieci – o 19 proc., do 32 mld dol. Największą część wydatków na reklamę online, bo aż 42 proc., stanowić mają reklamy w wyszukiwarkach – 95 mld dol.
Większość wydatków reklamowych w sieci ma dotyczyć reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, które stanowią już 60 proc. wszystkich wydatków na reklamę online i 24 proc. całkowitych wydatków na reklamę we wszystkich mediach. Wydatki na reklamę online w wersji desktopowej spadły w ub.r. o blisko 4 proc.
Zenith przewiduje też wzrost o 5 proc. światowych wydatków na reklamę - do 579 mld dol. na koniec br. Prognoza ta uległa 4 proc. korekcie w górę w porównaniu z przewidywaniami z grudnia 2017 roku. Wpływ na to miały dobre wyniki na rynkach reklamowych w Chinach, Filipinach, Argentynie i Irlandii.
(MM, 05.04.2018)