Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT ma zastrzeżenia do nowych telewizji naziemnych

Żaden z nowych telewizyjnych kanałów naziemnych nie był tworzony zgodnie ze wszystkimi obowiązkami wynikającymi z koncesji – stwierdziła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

KRRiT w ramach kontroli wykonania zobowiązań koncesyjnych sprawdziła nadające na ósmym multipleksie od jesieni 2016 roku kanały Zoom TV, Nowa TV, Telewizja WP i Metro oraz Super Polsat, który na początku 2017 roku zastąpił na drugim multipleksie Polsat Sport News.
”Udziały wielu gatunków audycji były niższe od kwot zapisanych w koncesji. W przypadku programu Super Polsat niższy był udział audycji z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych” – napisano w sprawozdaniu Krajowej Rady za 2017 rok. ”KRRiT prowadzi obecnie postępowania wyjaśniające wobec nadawców zmonitorowanych programów” – podano.
Rzeczniczka KRRiT Teresa Brykczyńska nie odpowiedziała na pytanie ”Presserwisu”, udział jakich gatunków był niższy niż zapisany w koncesjach poszczególnych kanałów.
Monika Polewska, rzeczniczka Grupy ZPR Media (jest większościowym udziałowcem nadawcy Nowa TV), podkreśla, że zdaniem KRRiT stacja w zdecydowanej większości wypełnia zapisy koncesyjne. – Na dziewięć rodzajów audycji: film fabularny, audycje rozrywkowe, dokument, audycje dla dzieci i młodzieży, informacja, publicystyka, audycje edukacyjne, audycje poradnicze, audycje prezentujące muzykę rozrywkową KRRiT ma zastrzeżenia tylko do dwóch - wymienia Polewska. Dodaje, że według regulatora niższy od zapisanego w koncesji był udział audycji rozrywkowych (o 4,15 pkt proc.) i audycji dla dzieci i młodzieży (o 0,41 pkt proc.). – Z naszej analizy wynika, że Nowa TV realizuje zapisy koncesyjne. Nie zgadzamy się z przedstawionymi zastrzeżeniami i wystosowaliśmy do KRRiT pismo ze szczegółowymi wyjaśnieniami – zaznacza rzeczniczka Grupy ZPR Media.
Rzecznik Grupy Wirtualna Polska Michał Siegieda nie ujawnia, jakie zastrzeżenia wobec tego nadawcy miała Krajowa Rada. – W całym 2017 roku zawartość procentowa poszczególnych kategorii programów była zgodna z wartościami koncesji. Również obecna ramówka w całości wypełnia zobowiązania programowe zapisane w koncesji Telewizji WP – zapewnia Siegieda. Dodaje, że spółka wysłała regulatorowi stosowne wyjaśnienia w tej sprawie.
Agnieszka Jurkiewicz, corporate communications manager w Discovery (nadawca Metra), nie ujawnia zastrzeżeń Rady wobec ich stacji i stwierdza tylko: - Pozostajemy w stałym kontakcie z KRRiT, wyjaśniając ewentualne wątpliwości. Dokładamy wszelkich starań, aby rzetelnie wypełniać zobowiązania wynikające z przyznanej koncesji.
Komentarza na temat monitoringu KRRiT odmawia Kino Polska TV SA (właściciel Zoom TV). Z Telewizji Polsat (Super Polsat) do momentu zamknięcia tego wydania "Presserwisu" nie otrzymaliśmy komentarza w tej sprawie.

(KOZ, 05.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gawryluk za Sobierajskiego dyrektorem pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat

Dorota Gawryluk (fot. materiały prasowe)

Dorota Gawryluk została nowym dyrektorem pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat. Dotychczasowy szef pionu Henryk Sobierajski będzie odpowiadał za utworzenie agencji informacyjnej w formie nowej spółki w ramach Grupy Polsat.

Dorota Gawryluk w ramach pełnienia nowych obowiązków będzie odpowiedzialna za obszar informacji i publicystyki Telewizji Polsat, w tym kanały informacyjne, ”Wydarzenia” oraz publicystykę. Do tej pory była prowadzącą "Wydarzenia", a wcześniej też szefową tego programu informacyjnego w Polsacie.

Henryk Sobierajski będzie odpowiedzialny za utworzenie agencji informacyjnej w formie nowej spółki w ramach Grupy Polsat. Agencja zajmie się przygotowaniem treści wideo, audio, tekstowych, graficznych jak i fotograficznych zarówno dla Grupy Polsat jak i do szerszej dystrybucji na rynku mediów.

(KOZ, 05.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo