Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wrocławska telewizja Echo 24 przestała nadawać

Kanał Echo 24 nadał ostatni program informacyjny 30 marca (screen: spot autopromocyjny na YouTube)

Po niespełna półtora roku wrocławska telewizja naziemna Echo 24 zakończyła nagle działalność. Przyczyną zaprzestania nadawania były trudności z finansowaniem - wynika z informacji "Presserwisu". Wszyscy zatrudnieni stracili pracę.

Decyzja o likwidacji stacji nie została ogłoszona oficjalnie, jednak poprzedziły ją wielomiesięczne cięcia programów i redukcja zatrudnienia. Stacja zniknęła z ekranów 31 marca.

Echo 24 zaczęła nadawać 3 października 2016 roku. Kanał od początku był na lokalnym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX L4) obejmującym zasięgiem Wrocław, Świdnicę i okolice. Streamy z transmisji na żywo były dostępne również w internecie na stronie stacji. Od marca 2017 roku Echo 24 weszła do oferty Vectry, a potem również UPC.

- Firma rozpoczęła działalność z dużym szumem, z czym wiązały się duże koszty, ale nie zadbała o właściwą promocję. Problemem było pozyskanie reklamodawców, dla których zaporowa okazała się cena reklam, początkowo dochodząca nawet do 950 zł za spot. W ostatnich miesiącach cena miała spaść nawet do 50 zł - opowiada "Presserwisowi" jeden z byłych dziennikarzy stacji. Według niego współpracownicy Echo 24 oczekiwali, że mimo trudności telewizja utrzyma działalność przynajmniej do końca lata br.

- Jest bardzo duża przestrzeń dla telewizji miejskiej i regionalnej. Kanały tematyczne i telewizje lokalno-regionalne to przyszłość. To trend światowy. Ludzi interesuje to, co dzieje się wokół nich - mówi "Presserwisowi" Ewa Wolniewicz, była prezes Echo 24 i dawna dyrektor TVP Wrocław.

Według rozmówców "Presserwisu" ofertę stacji, która wystartowała z dwoma pasmami na żywo, zaczęto stopniowo redukować jeszcze przed odejściem prezes Wolniewicz (w październiku ub.r. została dyrektor naczelną krakowskiego teatru Łaźnia Nowa). Pierwsze cięcia programowe w Echo 24 były na początku 2017 roku, kolejne przed wakacjami i na przełomie roku, a potem w lutym br. Od stycznia br. trwały zwolnienia. W marcu stacja zatrudniała już tylko siedmiu dziennikarzy (na początku zespół liczył ponad 40 osób). Ostatni program informacyjny nadano 30 marca.

"Presserwis" dotarł do członków zarządu Echo 24, jednak zarówno prezes Paweł Janosik, jak i wiceprezes Tomasz Nykiel odmówili komentarza, potwierdzając jedynie zamknięcie stacji.

Udziałowcami Echo 24 Sp. z o.o. są Piotr Krupa, Marek Majewski (prezes m.in. Neonet SA) i Grupa ATM SA. Spółka ma również udziały o łącznej wysokości 187,1 tys. zł w telewizji KarkonoszePlay, której prezesem jest Nykiel.

(MK, 04.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Skargi do KRRiT na manipulację "Wiadomości"

Wiesław Gałązka komentuje: TVP jest bardziej bezwstydna niż telewizja za komuny

67 skarg wpłynęło do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na "Wiadomości" z 31 marca br., w których materiał na temat nagród przyznanych ministrom przez premier Beatę Szydło opatrzono nierzetelną infografiką. To nowy rekord prymitywnej manipulacji - komentują grafikę dziennikarze.

W sobotę 31 marca br. "Wiadomości" wyemitowały przygotowany przez Konrada Węża materiał, który miał wykazać zasadność nagród wypłaconych ministrom w rządzie Beaty Szydło - autor zestawił ich łączną kwotę z ogółem nagród wypłaconych wszystkim ministerialnym urzędnikom w czasie ośmioletnich rządów PO-PSL. Prezentowany przez TVP 1 wykres ukazywał dwa słupki z podpisami: "nagrody PO" - 626 mln zł (przy tym twarze Donalda Tuska i Ewy Kopacz) i "nagrody PiS" - 1,5 mln zł (przy tym twarz Beaty Szydło). Jeszcze tego samego dnia poseł Krzysztof Brejza z PO napisał na Twitterze, że porównano dwie różne wartości: ustawowe premie dla urzędników i nagrody wypłacone tylko czołowym politykom PiS. Dziennikarzy odpowiedzialnych za ten materiał nazwał "perfidnymi łgarzami".

Manipulację wytknął "Wiadomościom" również rzecznik PO Jan Grabiec: "Wiadomości TVP uciekają się do zwykłego oszustwa, żeby ratować spadające notowania PiS. Ludzie odpowiedzialni za publikację kłamliwych materiałów powinni ponieść odpowiedzialność zawodową i cywilną". W osobnych wpisach kilkakrotnie wezwał dziennikarzy "Wiadomości" do opublikowania przeprosin i sprostowania "kłamliwego materiału".

Na przesłane do biura prasowego TVP pytania "Presserwisu", czy i jaka będzie reakcja stacji na nierzetelny materiał, nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Natomiast rzecznik KRRiT poinformowała nas, że na "Wiadomości" z 31 marca 2018 roku wpłynęło 67 skarg dotyczących infografiki ilustrującej materiał na temat nagród przyznanych ministrom przez premier Beatę Szydło.

- Materiał "Wiadomości" to oczywisty sposób manipulacji grafiką i porównywania rzeczy nieporównywalnych - ocenia dla "Presserwisu" Andrzej Stankiewicz, dziennikarz Onetu. - Choć "Wiadomości" zawsze potrafią zaskoczyć podobnymi zagrywkami, nawet dla nich jest to nowy rekord. Zastanawia mnie, gdzie leży granica tak prymitywnej, obraźliwej dla widza manipulacji? Autor tych plansz zostanie zapamiętany - dodaje.

- To nie było dziennikarstwo, tylko jawna, ewidentna manipulacja. Ktoś powinien ponieść za to konsekwencje personalne – komentuje Jacek Nizinkiewicz, dziennikarz "Rzeczpospolitej". W jego przekonaniu materiał "Wiadomości" będzie długo jeszcze funkcjonować jako przykład "robienia Polakom wody z mózgu".

- Sobotni materiał "Wiadomości" był groteskową próbą propagandową w wykonaniu nadgorliwych, acz niezbyt inteligentnych sympatyków PiS-u starających się przypodobać władzy, której zawdzięczają stołki. TVP jest w tym bardziej bezwstydna niż telewizja za komuny; widać PZPR obsadzało stanowiska inteligentniejszymi funkcjonariuszami, skoro nawet oni byli mniej nachalni niż telewizja publiczna obecnie - ocenia z kolei Wiesław Gałązka, publicysta i konsultant polityczny.

(MK, 04.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo