Trzy czwarte Brytyjczyków słuchających podcastów reaguje na reklamy
(fot.pixabay.com)
23 procent dorosłych użytkowników internetu w Wielkiej Brytanii słuchało podcastów w marcu br. Według danych firmy Acast aż 76 proc. z nich podjęło jakieś działanie wskutek wysłuchanej w podcaście reklamy lub sponsorowanego komunikatu.
Acast to szwedzki start-up funkcjonujący jako podcastowa sieć reklamowa. Wspólnie z badawczą firmą Ipsos przeprowadził badanie na 1335 Brytyjczykach. Okazało się, że największa grupa brytyjskich odbiorców podcastów (dwie trzecie) ma 16-34 lata. 27 proc. z nich słucha podcastów raz, a 29 proc. dwa razy w tygodniu.
76 proc. badanych stwierdziło, że podjęło jakieś działania wskutek reklamy lub sponsorowanego komunikatu, które usłyszeli w podcaście. 37 proc. szukało w sieci dalszych informacji na temat produktu, a 24 proc. odwiedziło stronę internetową reklamodawcy.
(MM, 03.04.2018)