Facebook przedstawił rozwiązania, które mają pomóc w walce z dezinformacją
We wpisie na blogu Facebook przedstawił plan przeciwdziałania dezinformacji i rozwiązania, jakie serwis zamierza wprowadzić, w celu powstrzymania rządów obcych państw przed próbami manipulacji wynikami wyborów za pomocą tego serwisu społecznościowego.
Wiele z przedstawianych pomysłów można było usłyszeć już wcześniej, jak np. sprawdzanie prawdziwości materiałów pojawiających się w newsfeedach użytkowników lub zwiększenie wymogów dla reklamodawców wykupujących reklamy o treściach politycznych.
Jednak są też nowości. We Francji Facebook już zaczął weryfikować autentyczność zdjęć i materiałów wideo, a także artykułów, którymi dzielą się francuscy użytkownicy. W pracach tych uczestniczy Agence France Presse, a działania te mają być wkrótce przeniesione do innych krajów.
Facebook zapewnia, że już wysyła powiadomienia użytkownikom, którzy dzielili się nieprawdziwymi informacjami i przestrzega tych, którzy zamierzają podawać je dalej. Latem br. w Stanach Zjednoczonych ma zostać uruchomiona sekcja Facebooka, w której użytkownicy będą mieli dostęp do informacji na temat reklamodawców zlecających daną kampanię polityczną. Facebook pochwalił się też, że każdego dnia blokuje miliony fałszywych stron już na etapie ich powstawania.
(MM, 30.03.2018)