Dział: PRASA

Dodano: Marzec 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polski "Playboy" nie dołącza do akcji #DeleteFacebook - amerykański tak

Cinkciarz.pl na Instagramie tak poinformował o przystąpieniu firmy do internetowej akcji nawołującej do usuwania kont na Facebooku

Polska edycja "Playboya" nie idzie w ślady amerykańskiej, która przystąpiła do akcji #DeleteFacebook i usunęła z tej platformy oficjalne konto magazynu. Profil Playboy Polska i innych edycji lokalnych magazynu pozostają na Facebooku.

Informację o usunięciu konta amerykańskiego "Playboya" z Facebooka ogłosił w środę 28 marca br. na Twitterze Cooper Hefner, chief creative officer Playboy Enterprisers. Oświadczył, że "przepisy korporacyjne Facebooka i jego zasady dotyczące treści pozostają w sprzeczności z wartościami magazynu". Przypomniał podjęte w przeszłości przez "Playboya" działania w celu dopasowania się do wymagań Facebooka, które określił jako "represyjne seksualnie". Bezpośrednią motywacją do udziału pisma w akcji #DeleteFacebook miała być rola platformy w amerykańskich wyborach, a zwłaszcza dopuszczenie do wycieku danych osobowych 50 mln użytkowników w związku z działaniami brytyjskiej Cambridge Analytica.

- W Stanach Zjednoczonych Facebook jest w tym momencie bardzo mocno zanurzony w polityce. Takie podłoże ma też akcja #DeleteFacebook, która nie zyskała na razie większego oddźwięku w Europie. Monitorujemy sytuację, ale nie rozważaliśmy dotychczas opuszczenia Facebooka - powiedział "Presserwisowi" Robert Ziębiński, redaktor naczelny polskiej edycji "Playboya".

Natomiast w Polsce decyzję o udziale w akcji #DeleteFacebook podjęły już firmy Cinkciarz.pl i Conotoxia Holding. Do akcji #DeleteFacebook dołączył m.in. Elon Musk, założyciel m.in. firm SpaceX i Tesla Motors.

Cinkciarz.pl, SpaceX i Tesla Motors pozostają obecne na Instagramie, który również należy do Facebooka.

(MK, 29.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

John de Mol przejmuje czołową holenderską agencję prasową

Talpa Media, firma twórcy "Big Brother" Johna de Mola, przejęła Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) - największą holenderską agencję informacyjną.

Wartość transakcji nie została ujawniona. Sprzedawcą jest specjalizujące się we wspieraniu niezależnego dziennikarstwa stowarzyszenie Veronica. John de Mol konsekwentnie rozbudowuje swoje portfolio medialne w Holandii - m.in. w ub.r. przejął kontrolę nad siecią telewizyjną SBS Broadcasting.

(LL, 29.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo