Amerykanie ufają Facebookowi mniej niż jego konkurentom
Mniej niż połowa Amerykanów wierzy, że Facebook przestrzega prawa do prywatności - wynika z ankiety zrealizowanej przez Ipsos na zlecenie Reutersa. Badanie przeprowadzono po nagłośnieniu wycieku danych i mających mieć wpływ na wyniki wyborów w USA działań firmy Cambridge Analytica.
Badanie pokazało również, że Amerykanie bardziej ufają konkurentom Facebooka: firmom Apple, Alphabet (Google), Amazon, Microsoft i Yahoo.
Zaledwie 41 proc. Amerykanów ufa, że Facebook przestrzega zasad prywatności i chroni ich prywatne dane. Wskaźniki dla pozostałych firm są znacznie wyższe: 66 proc. ufa w tym temacie Amazonowi, 62 proc. Google, 60 proc. Microsoft i 47 proc. Yahoo.
63 proc. respondentów stwierdziło, że chciałaby widzieć w przyszłości mniej targetowane reklamy (9 proc. chce ich więcej). W porównaniu tradycyjnymi formami reklamy 43 proc. badanych oceniło targetowane jako gorsze, a 21 proc. jako lepsze.
Ankietę przeprowadzono w sieci wśród anglojęzycznych użytkowników, na terenie Stanów Zjednoczonych na grupie 2,3 tys. odbiorców.
Facebook ma ponad 2 mld aktywnych użytkowników na całym świecie, a jego przychody z reklamy sięgnęły w zeszłym roku 40,6 mld dol. Jednak po aferze z Cambridge Analytica, wartość akcji Facebooka spadła o 14 proc.
(MM, 29.03.2018)