TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amerykanie ufają Facebookowi mniej niż jego konkurentom

Mniej niż połowa Amerykanów wierzy, że Facebook przestrzega prawa do prywatności - wynika z ankiety zrealizowanej przez Ipsos na zlecenie Reutersa. Badanie przeprowadzono po nagłośnieniu wycieku danych i mających mieć wpływ na wyniki wyborów w USA działań firmy Cambridge Analytica.

Badanie pokazało również, że Amerykanie bardziej ufają konkurentom Facebooka: firmom Apple, Alphabet (Google), Amazon, Microsoft i Yahoo.

Zaledwie 41 proc. Amerykanów ufa, że Facebook przestrzega zasad prywatności i chroni ich prywatne dane. Wskaźniki dla pozostałych firm są znacznie wyższe: 66 proc. ufa w tym temacie Amazonowi, 62 proc. Google, 60 proc. Microsoft i 47 proc. Yahoo.

63 proc. respondentów stwierdziło, że chciałaby widzieć w przyszłości mniej targetowane reklamy (9 proc. chce ich więcej). W porównaniu tradycyjnymi formami reklamy 43 proc. badanych oceniło targetowane jako gorsze, a 21 proc. jako lepsze.

Ankietę przeprowadzono w sieci wśród anglojęzycznych użytkowników, na terenie Stanów Zjednoczonych na grupie 2,3 tys. odbiorców.

Facebook ma ponad 2 mld aktywnych użytkowników na całym świecie, a jego przychody z reklamy sięgnęły w zeszłym roku 40,6 mld dol. Jednak po aferze z Cambridge Analytica, wartość akcji Facebooka spadła o 14 proc.

(MM, 29.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.