Facebook chce dostarczać więcej treści o tematyce lokalnej
Facebooka wprowadza kolejną zmianę algorytmu - tym razem w strumieniu wiadomości wyższy priorytet nadaje informacjom lokalnym.
"Wiadomości lokalne pomagają ludziom kontaktować się ze swoimi społecznościami w sprawach, które są najbliższe problemom ich najbliższego otoczenia" - tłumaczy Facebook w informacji prasowej. Wprowadzona zmiana ma na celu przybliżenie odbiorcom tematów, które mogą mieć wpływ na ich społeczności lokalne i umożliwienie zdobycia informacji na temat tego, co dzieje się w ich okolicy.
Wprowadzona na początku roku wyłącznie w USA zmiana, została 26 marca zaktualizowana globalnie i dotyczy teraz wszystkich krajów i języków.
Facebook zapewnia też, że zmiana ta ma pomóc lokalnym wydawcom dotrzeć do odbiorców zainteresowanych omawianymi przez nich tematami. Lokalni wydawcy mają być rozpoznawani przez system po liczbie użytkowników wchodzących na ich strony internetowe z Facebooka.
(MM, 28.03.2018)