Reckitt Benckiser skonsolidował budżet reklamowy
Po trwającym pięć miesięcy przetargu koncern Reckitt Benckiser (m.in. Vanish, Calgon, Airwick, Calgonite) zdecydował się skonsolidować światowy budżet reklamowy w sieci agencji Euro RSCG Worldwide.
Dotychczas za kreację marek koncernu były odpowiedzialne agencje Euro RSCG Worldwide (Havas), McCann Erickson Worldwide (Interpublic) i JWT (WPP). Wszystkie uczestniczyły w przetargu, ale McCann Erickson wycofała się z niego wiosną z powodu konfliktu interesów (klientem Interpublic jest konkurencyjny koncern SC Johnson). Euro RSCG od nowego roku będzie obsługiwać wszystkie marki Reckitt Benckiser, w tym przejęte przez koncern marki po fuzji z firmą Boots. Światowy budżet reklamowy, który będzie obsługiwać agencja, szacowany jest na co najmniej 600 mln dolarów. Jak powiedziała nam Sandra Henesy z biura prasowego koncernu Reckitt Benckiser w Londynie, decyzja dotyczy wszystkich rynków, w tym polskiego. Oznacza to, że agencja McCann Erickson w Polsce straci obsługę takich marek jak Nurofen, Clearasil, Balneum i Strepsils.(ROM, BS, 30.06.2006)










