„TheSkimm” dostał 12 mln dol. na rozbudowę usług subskrypcyjnych
„TheSkimm” - newsletter tematyczny i aplikacja adresowana do kobiet urodzonych po 1980 roku - dzięki pozyskanym właśnie 12 mln dol. poszerzy ofertę wydawniczą i produktową.
Projekt „TheSkim” założyły i prowadzą byłe producentki telewizyjne NBC News: Carly Zakin i Danielle Weisberg. Treści serwisu to miks wiadomości i informacji na temat popkultury. Wśród ostatnich tematów znalazły się m.in. zawalenie się mostu dla pieszych w Miami czy rozwód syna Donalda Trumpa.
„TheSkimm” powstał w 2012 roku jako newsletter i zebrał dotychczas ponad 16 mln dol. dofinansowania. Dzięki temu rozszerzył ofertę o podcasty, e-commerce oraz płatną aplikację z kalendarzem nadchodzących wiadomości i wydarzeń telewizyjnych. Sam newsletter otwierany jest średnio przez 30 proc. jego odbiorców.
Kolejne 12 mln dol. „TheSkimm’’ pozyskał od takich inwestorów jak m.in. Google Ventures i 21st Century Fox. Te fundusze mają zostać wykorzystane przede wszystkim do budowy nowych usług subskrypcyjnych, być może z wykorzystaniem Google Ventures. Dofinansowanie ma też być przeznaczone na rozwój oferty wideo i audio oraz realizację planów związanych z analizą danych.
Według technologicznego serwisu „TechCrunch” projekt „TheSkimm” od 2016 roku przez 12 miesięcy podwoił przychody, głównie dzięki reklamom natywnym i udzielanym licencjom. Dwukrotnie wzrosła też liczba osób zatrudnionych w projekcie.
(MM, 27.03.2018)