Start trzeciego sezonu "Ucha Prezesa" z mniejszą widownią na YouTube
Pierwszy odcinek trzeciego sezonu serialu "Ucho Prezesa" opublikowano na YouTube 22 marca 2018 roku. Oglądalność na YouTube jest sporo mniejsza niż pierwszych odcinków poprzednich sezonów. Showmax i Telewizja WP są jednak zadowolone.
Premierowy odcinek trzeciego sezonu serialu "Ucho Prezesa" (autorstwa Roberta Górskiego, w reżyserii Tadeusza Śliwy) wyemitowano w czwartek 15 marca 2018 roku w serwisie VoD Showmax. Trzy dni później, 18 marca br. o godz. 20 można było go obejrzeć w telewizji naziemnej WP, a 22 marca br. na kanale YouTube.
Na YouTube po czterech dniach od premiery trzeciego sezonu odcinek zatytułowany "Zęby krokodyla" wyświetlono 766 tys. razy. Dla porównania, w pierwszej serii już dziewięć dni po premierze pierwszy odcinek miał ponad 4 mln wyświetleń na YouTube (serial zadebiutował 9 stycznia 2017 roku).
Łącznie pierwszy odcinek drugiego sezonu "Twarze, maski, mordy" ma już 4,5 mln wyświetleń, a odcinek premierowy pierwszego sezonu, czyli "Nowy gabinet" - 10 mln wyświetleń.
- Jest to naturalna kolej rzeczy, że z każdym sezonem zmniejsza się liczba fanów. Pierwszy sezon "Ucha Prezesa" był szeroko omawiany w mediach, pojawiały się recenzje odcinków, a teraz serial opatrzył się nawet recenzentom, mniej się o nim mówi, a jak się mówi, to bardziej w kontekście tego, że nie jest już tak śmieszne, jak kiedyś – ocenia Paweł Modzelewski, head of strategy 24/7Communication. Zwraca uwagę, że na oglądalność mogą mieć wpływ także "zawirowania związane z emisją serialu". - Na początku był w internecie, później w Showmaksie, a teraz także w WP, w związku z czym użytkownicy okazjonalni nie za bardzo wiedzą, gdzie mogą trzeci sezon znaleźć – uważa Modzelewski.
Tymczasem zarówno Showmax, jak i Wirtualna Polska chwalą sobie zainteresowanie trzecim sezonem serialu. Shwomax wprawdzie nie podaje wyników oglądalności, ale zapewnia, że jest z nich zadowolony. - Serial, nawet nie wliczając polityków, ma niezwykle twardy elektorat, który nie omija żadnego odcinka, a sezon dopiero nabiera rozpędu – mówi Magdalena Marzec, communications & social media manager Showmax CEE.
- Aby zaistnieć na rynku, trzeba się wyróżnić, a spośród kanałów, które są dostępne na ósmym multipleksie, jako jedyni mamy ekskluzywny produkt, jakim jest "Ucho Prezesa". To postrzeganie Telewizji WP poprzez pryzmat "Ucha Prezesa" jest wartością dodaną do naszych wyników. Jesteśmy zadowoleni z tej produkcji – komentuje Barbara Bilińska, dyrektor programowa Telewizji WP. Podkreśla przy tym, że jeśli powstanie czwarty sezon, Telewizja WP chętnie będzie go emitować.
(IKO, 27.03.2018)