Brytyjskie wydawnictwo Dennis zarabia na sprzedaży samochodów
(fot. Pixaby.com)
Brytyjskie wydawnictwo Dennis mające w portfolio m.in. magazyny „Auto Express”, „Money Week”, „Health & Fitness”, „PC Pro” silnie rozwija się w branży e-commerce - poprzez internetową sprzedaż samochodów.
W 2017 roku Dennis miał 43 mln dol. przychodu (dwukrotnie więcej niż rok wcześniej) ze sprzedaży używanych samochodów za pośrednictwem swojego serwisu Buyacar.co.uk. Do końca 2018 roku wydawca spodziewa się przychodu z tej działalności w wysokości 83 mln dol., co ma stanowić 45 proc. wszystkich jego wpływów.
W Wielkiej Brytanii sprzedawanych jest rocznie średnio 8 mln używanych samochodów, z czego 7 tys. za pośrednictwem serwisu należącego do Dennis. Wydawca zamierza dalej skalować ten biznes z nadzieją na ok. 138 mln dol. przychodów z tego tytułu w 2019 roku. Większość sprzedawanych przez Dennis samochodów jest używanych, wydawca sprzedaje ok. 450 takich miesięcznie. W 2019 roku liczba ta ma sięgnąć 1 tys.. Najwyższe prowizje osiąga na samochodach używanych sprzedawanych w systemach ratalnych (prowizje sięgają nawet 1 400 dol.), zaś najniższe na samochodach nowych, kupowanych od ręki (ok. 482 dol. prowizji).
Dennis nie oferuje jeszcze ubezpieczenia, ale to kolejny sektor, który wydawca zamierza przetestować. Jak informuje serwis Digiday, liczba osób pracujących przy kupionym w 2015 serwisie Buyacar.co.uk wzrosła z 5 do 40. Do końca roku serwis ma być obsługiwany przez 60 pracowników.
(MM, 26.03.2018)